Stylepit køber 10 færre butikker af Conseptor

Webkoncernen køber fortsat fire brands fra norske Conseptor, men antallet af butikker bliver lavere. Det betyder også en købspris, der bliver 62 millioner kroner mindre.
15.12.2014 ∙ af Hans Gottlieb
Foto: Købsprisen for de fire CNS-mærker Solid (billedet), Peppercorn, Desires og Tailored Originals bliver 146 millioner kroner i stedet for de oprindeligt udmeldte 208 millioner kroner (foto: CNS Group).

I slutningen af september offentliggjorde Stylepit, at de overtager CNS-mærkerne Solid, Peppercorn, Desires og Tailored Originals samt selskabet bag CNS Group Conseptors retailaktiviteter i Danmark og Norge.

Nu oplyser Stylepit i en selskabsmeddelelse, at de overtager 10 færre Solid-butikker end først udmeldt. Det betyder, at handlen nu omfatter 27 i stedet for 37 Solid-butikker.

LÆS OGSÅ: ”Stylepit køber norske Conseptor”

Justeringen i antallet af butikker betyder samtidig, at købsprisen bliver 62 millioner kroner lavere end den først udmeldte købspris på 208 millioner kroner.

”Det glæder mig, at vi nu er kommet til enighed med sælgerne, for de strategiske muligheder i denne sammenlægning er gode. Kan vi lykkes med en stærk end-to-end-strategi, hvor vi i større grad har hele værdikæden fra egenproduktion til slutbruger, så er der store muligheder for at forbedre vores bruttoavance,” siger bestyrelsesformand i Stylepit A/S Nicolai Kærgaard i selskabsmeddelelsen.

LÆS OGSÅ: ”Stylepit med blodrødt regnskab”

Stylepit forventer, at de overtagne aktiviteter vil omsætte for mellem 410 og 430 millioner kroner i 2014/2015 og generere et EBITDA på 15-20 millioner kroner i 2014/2015.

Læs hele selskabsmeddelelsen ved at trykke HER.