Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Navne, Udland

Patagonia hyrer klatrer som ny europæisk chef

Som led i et strategisk sats på Europa har outdoor-brandet hentet ny chef, der både er aktiv og aktivistisk.
Som led i et strategisk sats på Europa har outdoor-brandet hentet ny chef, der både er aktiv og aktivistisk.

Amerikanske Patagonia har ansat Ryan Gellert som ny General Manager for Europa og Mellemøsten.

Ryan Gellert, der afløser Stefan Whalen, kommer fra outdoor-virksomheden Black Diamond, Inc., hvor han har tilbragt 15 år i forskellige roller, herunder brand-chef, VP for supply chain management og administrerende direktør for Black Diamond Asien.

Derudover er han en ivrig klatrer og snowboarder og en del af bestyrelserne for henholdsvis klatreorganisationen Access Fund og klimaorganisationen Protect Our Winters.

LÆS OGSÅ: “Patagonia og Esprit lancerer kollektioner lavet af rester”

”Ryan er en dynamisk leder med en stærk branche-baggrund og den rette person til at lede holdet i Europa,” siger Patagonias Vice President for Global Sales John Collins i en pressemeddelelse, hvor han uddyber:

”Som bjergbestiger og friluftslivs-entusiast forstår Ryan vores kernekunde, og hans arbejde med aktivistiske miljøgrupper er på linje med vores mission og værdier.”

Strategisk fokus på Europa

Patagonia har for nylig omorganiseret i Europa for at opbygge en endnu stærkere regional tilstedeværelse – især i områder med afgørende betydning for vintersport, alpin klatring, fluefiskeri og surfing. En række centrale funktioner er flyttet til Amsterdam for at positionere selskabet bedre paneuropæisk – set fra et forretningsmæssigt og miljømæssigt perspektiv, skriver Patagonia.

”Jeg er spændt og beæret over at slutte mig til Patagonia. Udover at være et exceptionelt brand med et ekstraordinært team, så har Patagonias konsekvente ledelse inden for bæredygtighedsområdet længe været inspirerende,” siger Ryan Gellert.

Siden 1990 har Patagonia doneret en procent af omsætningen i Europa til græsrodsorganisationer.