Costume øger digitalt fokus
Det danske modemagasin relancerer deres digitale sidestykke, Costume.dk, for at skabe et mere alsidigt univers.Som følge af en digital oprustning hos Benjamin Media, relancerer Costume nu deres hjemmeside Costume.dk, og skaber en platform for mode, skønhed, sundhed og på længere sigt også bolig.
Formålet med den nye digitale satsning er at øge Costumes tilstedeværelse for dets læsere, udvide brandets målgruppe og skabe en stærkere synergi mellem print- og onlinemediet.
“Relanceringen skal skabe et alsidigt univers på brugerens præmisser – og på tværs af alle brugerplatforme. Vi vil derfor favne om alt det, den modeinteresserede kvinde kunne være interesseret i fra sundhed og opskrifter til mode og de nyeste tendenser.
Derudover tager vi konstant udgangspunkt i, hvad der tænder vores læsere gennem øget fokus på tovejs-kommunikation. Derigennem har vi eksempelvis fået den populære madblogger Signe Leth fra A Million Miles til at poste opskrifter på sitet,” siger Benjamin Medias digitale modechef Camille Berner i et telefoninterview med FashionForum.
Synergi mellem online og offline
Selvom andre medier udelukkende fokuserer på et digitalt univers, understreger Camille Berner, at det nye Costume.dk alene er et supplement til og ikke en erstatning af deres printmedie.
“Det nye Costume.dk skal ikke erstatte vores magasin, men derimod skabe synergi imellem online og offline. Vores digitale univers er derfor en måde, vi yderligere kan udfolde Costumes DNA og samtidig nå en bredere målgruppe,” siger Camille Berner.
Benjamin Media lancerede i starten af 2014 hjemmesiden Stylista.dk, som henvender sig til et yngre segment end Costume.dk.