Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Udland

Condé Nast har solgt Women’s Wear Daily

Det toneangivende amerikanske branchemedie Women’s Wear Daily er blevet købt af Penske Media.
Det toneangivende amerikanske branchemedie Women’s Wear Daily er blevet købt af Penske Media.

Mediekoncernen Condé Nast, der blandt andet huser Vogue, har solgt underselskabet Fairchild Fashion Media til Penske Media Corp. Det skriver Fashion United.

Salget omfatter branchemediet Women’s Wear Daily samt Footwear News, M Magazine og rettighederne til Fairchild Summits og andre event-foretagender.

De mere forbruger-orienterede medier Style.com og NowManifest, som begge har været en del af Fairchild Fashion Media er dog ikke inkluderet i aftalen.

LÆS OGSÅ: ”Vogue-moderselskab satser digitalt”

Penske Media Corp. blev grundlagt i 2003 i Los Angeles og er bedst kendt for sine titler som Deadline.com, Variety Magazine, Hollywood Life, India.com og Variety Latino.

Women’s Wear Daily er et af ​​de ældste modefagblade i omløb med en førsteudgave, der dateres helt tilbage i 1910.

Kilder: Fashion United, WWD.