Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
MODEUGE

Modeugen indefra: Julie Brandt

CFW SS15. Designeren Julie Brandt er på CIFF-messen, hvor SS15-kollektionen og brandets DNA skal skaffe en masse nye kunder. Men det at være på messe handler også om mere end blot at få nye ordrer i hus.
CFW SS15. Designeren Julie Brandt er på CIFF-messen, hvor SS15-kollektionen og brandets DNA skal skaffe en masse nye kunder. Men det at være på messe handler også om mere end blot at få nye ordrer i hus.

Sommeren er over os – og det samme er Copenhagen Fashion Week. I denne og næste uge bringer FashionForum en stribe interviews med aktører fra den danske modebranche – både dem, der afholder modeshow og dem, der er på messerne. I dag er designer Julie Brandt i fokus.

Hvorfor er I på messe ved Copenhagen Fashion Week?
Vi synes, at det er vigtigt at være repræsenteret på vores hjemmemarked, og der kommer mange af vores eksisterende samt nye kunder og besøger os. Copenhagen Fashion Week er en fantastisk modeuge, og CIFF er en super messe med masser af internationale indkøbere og presse. Copenhagen Fashion Week byder på mange professionelle og relevante tiltag samt fede oplevelser udover messerne. København er en attraktiv og international by på mange områder både professionelt og privat, som også bidrager til, at mange indkøbere er glade for den danske modeuge.

Hvornår begynder forberedelserne til Copenhagen Fashion Week? 
Jeg begynder allerede at tænke over messeindretningen i april måned. Jeg ønsker at opnå en balance mellem kollektion og indretning, så derfor planlægger vi vores salgsstrategi og forløb meget tidligt og booker møder løbende. Især vores udenlandske kunder er gode til at booke møder i god tid.

Hvad er det sjoveste og det sværeste ved at være på messe?
Det sjoveste er at hænge kollektionen op og skabe det univers, som man har tiltænkt kollektionen for dernæst at byde indkøberne velkommen indenfor. Den ultimative glæde og tilfredsstillelse er, når kunderne er begejstrede for kollektionen, og man både mærker og ser en glæde hos både dem og vores team.

Det sværeste er at nå det hele og samtidig være nærværende og fokuseret. Der er utrolig mange ting, som skal koordineres, planlægges og eksekveres på nogle meget travle og intense dage.

Hvad glæder du dig mest til på messen?
Jeg glæder mig mest til at møde vores nuværende dejlige kunder – og de nye – og vise dem vores nye flotte SS15-kollektion. Jeg ser frem til at få muligheden for at fortælle om kollektionen samt brandets DNA og visioner. Jeg elsker også at høre om kundernes hverdag, ønsker og behov og sammen finde ud af, hvordan vi styrker dem og skaber værdi for dem. Det er skønt at få kundernes feedback og samle konstruktiv ris og ros, som kan styrke vores virksomhed, kommende kollektioner, processer og relationer.

Hvordan er stemningen på messen?
Fuld af spænding, forventninger og positiv energi. Der er en fed dynamik, og man mærker travlheden og forløsningen af mange måneders hårdt arbejde hos alle. Der er så utroligt mange dygtige designvirksomheder i Danmark, og jeg er imponeret over, hvor meget talent et lille land som Danmark har. Jeg synes virkelig, at vi har noget at være stolte af. Jeg er også imponeret over det engagement og den flid, der er i branchen.

Hvordan får man en god handel i hus?
Først og fremmest skal man designe en flot kollektion. Så skal man også være godt forberedt, professionel og imødekommende. God energi og et godt humør er bestemt også vigtigt.

Hvad er drømmescenariet at opnå på messen?
En masse tilfredse og begejstrede kunder – og naturligvis en masse salg. Mit team og jeg forventer at få en del nye kunder til Julie Brandt, og vi håber, at de mange danske og udenlandske indkøbere, som vi har inviteret, vil besøge os på messen og elske vores nye kollektion.

Følg med i de kommende uger, hvor du blandt andre kan møde Gestuz, Jean//Phillip, Freya Dalsjø og mange flere.