Modeportalen Zalando voksede støt i andet kvartal af 2014, og omsætningen for hele koncernen endte dermed på mere end 1 mia. euro (1.020-1.060 mio. euro eller omkring 7,6-7,9 mia. danske kr.) i første halvår af 2014. Det skriver Zalando i en pressemeddelelse til FashionForum.

“Udviklingen i andet kvartal er meget positiv, da vi har oplevet en kombination af støt vækst og en markant forbedring af overskudsgraden. Baseret på denne udvikling er vores målsætning igen at tage et stort skridt mod break-even for resultatet før renter på koncernniveau for hele 2014,” siger bestyrelsesmedlem Rubin Ritter i pressemeddelelsen.

LÆS OGSÅ: Zalando i vækst-dilemma

Den markante forbedring af overskudsgraden har ifølge Zalando udgangspunkt i en reducering af store omkostningsposter, herunder omkostninger forbundet med salg og markedsføring.

App-lancering er et højdepunkt 

I andet kvartal af 2014 beløb koncernomsætningen sig til 520-560 mio. euro (3,8-4,1 mia. danske kr.), hvor den i samme kvartal af 2013 lå på 437 mio. euro (3,2 mia. danske kr.).

”Højdepunkterne i perioden var den løbende, målrettede stigning i effektiviteten på lageret i Mönchengladbach og den succesfulde lancering af mobilappen på alle internationale markeder, hvor andelen af køb over mobilen ramte 41 pct.,” skriver Zalando.

Zalando udsender en mere detaljeret opgørelse over andet kvartal og tallene fra første halvår i slutningen af august 2014.