Bestseller har netop offentliggjort regnskab for 2012/2013, og med et resultat, der ifølge ledelsen ”ikke er tilfredsstillende”, kigges der efter nyt indtjeningspotentiale. Foruden lanceringen af herretøjs-pendanten til Only, det nye mærke Only & Sons, planlægger Bestseller ifølge Berlingske Business at åbne nye markeder. Det siger adm. direktør og ejer Anders Holch Povlsen:

“Vi har sagt nej til mange ting på det seneste, men det kommer vi ikke til at fortsætte med. Det er helt sikkert,” lyder det fra direktøren til Berlingske Business, der videre spørger, om erobring af nye markeder vil ske allerede i dette regnskabsår?

“Ja, der kommer nogle små åbninger et par steder. Det er min klare forventning,” lyder det fra Business.

Bestseller har det seneste regnskabsår lukket lige så mange butikker, som de har åbnet, hvilket betyder at koncernen tæller omtrent 10.0000 butikker i alt, heraf ”mere end 6.000” – med direktørens ord – i Kina.

Men det dalende antal åbninger bliver forhåbentlig en undtagelse, lyder det fra Anders Holch Povlsen til Berlingske Business. Han fortæller nemlig, at koncernen fremover skal åbne flere butikker årligt.

“Vi har ikke rigtigt påtaget os nogle nye markeder de seneste år, og det er nok også en del af forklaringen. Vi har koncentreret os om at gøre det lidt bedre på vores eksisterende markeder, og vi har ikke for alvor brugt kræfter på at