Soulland henter ny produktionschef hos Metropol
Trine Weber Carlsen har syv års erfaring fra Metropol og skal styrke Soullands indsats på materialesiden yderligere.Trine Weber Carlsen er fra 1. november 2013 ansat som produktionschef hos det danske herretøjsmærke Soulland.
Soulland har gennem de sidste sæsoner fokuseret målrettet på produktionsdelen, lyder det i en pressemeddelelse fra virksomheden, hvori adm. direktør Jacob Kampp Berliner fortsætter:
“Vi er et spændende sted nu, hvor vi kan stille større krav til vores producenter. Både til vores nuværende producenter i forhold til pris og leveringsbetingelser, men også i forhold til at indgå samarbejder med nye producenter. Trine kommer med masser af erfaring, kommerciel forståelse og har samtidigt et stærkt producentnetværk. Vi glæder os selvfølgelig over, at Trine har sagt ja til at tage det næste skridt sammen med Soulland.”
Trine Weber Carlsen har 20 års erfaring fra modebranchen og har de seneste syv år været ansat i Aarhus-virksomheden Metropol. Hun siger i meddelelsen:
”Det er fantastisk at få muligheden for at være med til at løfte en ung virksomhed fra et niveau til et nyt niveau. Jeg skal ikke ind og lave alt muligt om og trække noget ned over Soulland. Det vil være dumt ikke at være ydmyg overfor det arbejde og netværk, der ligger bag Soulland. I stedet skal jeg prøve at effektivere og arbejde mere bevidst med en prisstrategi, der kan skabe plads til nye invest- eringer. Men det handler ikke kun om prisen. Soulland befinder sig i et spændende segment med et image, der skal plejes. Det, synes jeg, er interessant.”
Fra chefdesigner Silas Adler lyder det, at man har øget fokus på materialer, og at Soulland håber på at kunne arbejde endnu mere intenst med dette element med ansættelsen af Trine Weber Carlsen.
“Barren er stille og roligt blevet hævet og vi arbejder nu med nogle af de mest eksklusive stofleverandører. Kenzo, Saint Laurent, Carven, Raf Simons og Zara er alle brands vi deler producentnetværk med. […] Det er faktisk her, at Soulland er stærkest – når en klassisk brogue sko får tilsat en Vibram-sål eller når en sweatshirt får tilføjet et Cornelia-broderi fremfor et print.”
Soulland præsenterer fire kollektioner årligt, der udover tøj består af accessories og skokollektioner. Hertil kommer en lang række af samarbejder, der blandt andet tæller et frimærke for Post Danmark, slips og tørklæder til det seneste danske EU-formandskab og en kollektion med børnebogsfiguren Babar som blikfang, denne blevet lanceret i Colette i Paris tidligere på året.