Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Økonomi, Udland

Børnetøjsgazelle satser på Tyskland

Web- og homeshopping-mærket Pompdelux har haft stor succes de seneste år. Nu kigger virksomheden mod syd.
Web- og homeshopping-mærket Pompdelux har haft stor succes de seneste år. Nu kigger virksomheden mod syd.

Der er i den grad gang i forretningen hos børnetøjsmærket Pompdelux. Siden opstarten i 2006 har de to stiftere, Marianne Hoffmann og Pia Davids, skabt så store overskud, at de har kunnet hæve tilsammen 119 mio. kr. i udbytte. Det skriver Børsen.

Pompdelux sælger allerede deres børnetøj i Danmark, Sverige, Norge, Finland og Holland. Nu gælder det Tyskland, hvor de i første omgang afprøver, om den nye efterårs- og vinterkollektion falder i tyskernes smag.

”Tyskland er så nyt et marked, at vi ikke oplyser tal for salget. Men vi følger planerne,” lyder det fra Pompdelux’ nye driftsdirektør Jes Gravgaard Jensen til Børsen.

LÆS OGSÅ: ”Her er modebranchens gazeller”

Børnetøjsmærket er tre år i træk – 2011-2013 – blevet kåret til gazelle i Børsen, og er dermed blandt landets hurtigst voksende virksomheder.

Det seneste regnskab viser dog, at bruttofortjenesten blot er øget med 3 pct. det seneste år mod en vækst på 32 pct. året før (2010/11), ligesom at overskuddet før skat er faldet til 44 mio. kr. mod 46 mio. kr. året før.

”Det lavere resultat skyldes, at vi investerer i fremtiden – eksempelvis i Tyskland som et nyt eksportmarked. Det har betydet ansættelse af flere medarbejdere,” siger Jes Gravgaard Jensen.

Kilde: Børsen