Danske modebloggere indgår samarbejde med Won Hundred
Det lille blogfællesskab Bisou.dk, der repræsenterer seks større danske modeblogs, har indgået designsamarbejde med modemærket Won Hundred.Det danske modeblogfællesskab Bisou.dk har indgået samarbejde med det ligeledes danske mærke Won Hundred om at skabe en minikollektion, der bliver lanceret i butikkerne i oktober 2013.
Kollektionen kommer med 13 styles til at bestå af fem komplette looks og produceres i begrænset antal under navnet Bisou pour Won Hundred og skal sælges gennem Magasin-stormagasiner landet over, i et par multibrandbutikker og naturligvis iWon Hundreds egne butikker i Illum i København, i Aarhus og på wonhundred.com.
For Nikolaj Nielsen, der er kreativ direktør og stifter af Won Hundred, har samarbejdet været en god og lærerig oplevelse: ”Vi glæder os rigtig meget til at præsentere frugterne af dette spændende samarbejde med Bisou-pigerne. De har brugt lang tid på at få deres egne kreative ideer til at blive til et færdigt produkt, som både er æstetisk smukt, men vigtigst af alt som også er salgbart, hvilket har været en rigtig spændende læreproces for os alle,” lyder det fra direktøren i en pressemeddelelse.
For bloggerne har samarbejdet også været frugtbart. Frederikke Toftsø, der er tilknyttet Bisou med bloggen Fredesblog.dk er stolt af samarbejdet med Won Hundred.
”Det har været rigtig spændende at komme ind i alle processerne omkring at skabe en kollektion og ikke mindst at arbejde sammen med Won Hundred-teamet, der har lært os en masse. Nu glæder vi os bare til snart at kunne vise resultatet frem.”
Kollektionen kommer til at adskille sig fra resten af Won Hundreds kollektioner med særskilte hangtags samt labels. Bisou tæller de seks modeblogs: Intotheshades.com, Thestylecavalry.com, Nouvelle.dk, Feedmyego.net, Adelie.dk og Fredesblog.dk.