Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Svenske Gina Tricot segmenterer sortimentet

Den svenske modekæde Gina Tricot lancerer nu et nyt koncept, hvor sortimentet deles op i fire dele. Fire koncepter til fire forskellige forbrugergrupper, forklarer virksomheden.
Den svenske modekæde Gina Tricot lancerer nu et nyt koncept, hvor sortimentet deles op i fire dele. Fire koncepter til fire forskellige forbrugergrupper, forklarer virksomheden.

Til efteråret udvider Gina Tricot sit sortiment, som nu opdeles i fire koncepter. Det er, ifølge virksomheden selv, en stor ændring, som viser sig i både markedsføringen og i butikkerne. Det skriver den svenske kæde i en pressemeddelelse til FashionForum.

”Det vil være meget synligt både i butikkerne og i markedsføringen, men først og fremmest i vores kollektioner, siger Jörgen Appelqvist, der er adm. direktør hos Gina Tricot.

LÆS OGSÅ: Marimekko satser på Skandinavien

Det nye koncept skal, ifølge Gina Tricot, bedre tilgodese kundernes ønske om et bredere sortiment med noget til alle.

”Dette er den hidtil største forandring i kædens historie. Vi har ændret hele vores indkøbsorganisation og taget et vigtigt skridt hen imod at blive en international modekæde,” siger Jörgen Appelqvist i pressemeddelelsen.

Denne nye satsning på et bredere sortiment tager skikkelse i form af White, Black og Grey label samt New Classics – fire koncepter til fire forskellige forbrugergrupper og med, som man hos Gina Tricot formulerer det, ”klarere opdelte afdelinger i butikkerne”.

Den familieejede modevirksomhed blev grundlagt i 1997, og har i dag omkring 2000 ansatte. Kæden består af 180 butikker i 28 lande.