Svenske Gina Tricot segmenterer sortimentet
Den svenske modekæde Gina Tricot lancerer nu et nyt koncept, hvor sortimentet deles op i fire dele. Fire koncepter til fire forskellige forbrugergrupper, forklarer virksomheden.Til efteråret udvider Gina Tricot sit sortiment, som nu opdeles i fire koncepter. Det er, ifølge virksomheden selv, en stor ændring, som viser sig i både markedsføringen og i butikkerne. Det skriver den svenske kæde i en pressemeddelelse til FashionForum.
”Det vil være meget synligt både i butikkerne og i markedsføringen, men først og fremmest i vores kollektioner, siger Jörgen Appelqvist, der er adm. direktør hos Gina Tricot.
LÆS OGSÅ: Marimekko satser på Skandinavien
Det nye koncept skal, ifølge Gina Tricot, bedre tilgodese kundernes ønske om et bredere sortiment med noget til alle.
”Dette er den hidtil største forandring i kædens historie. Vi har ændret hele vores indkøbsorganisation og taget et vigtigt skridt hen imod at blive en international modekæde,” siger Jörgen Appelqvist i pressemeddelelsen.
Denne nye satsning på et bredere sortiment tager skikkelse i form af White, Black og Grey label samt New Classics – fire koncepter til fire forskellige forbrugergrupper og med, som man hos Gina Tricot formulerer det, ”klarere opdelte afdelinger i butikkerne”.
Den familieejede modevirksomhed blev grundlagt i 1997, og har i dag omkring 2000 ansatte. Kæden består af 180 butikker i 28 lande.