Modekoncernen Gozzip i Ikast vokser markant i størrelse efter opkøbet af de to brands Veto og Studio, der begge laver plussize-mode. Det skriver Gozzip i en pressemeddelelse.

Det betyder, at Gozzip nu kan tilbyde modetøj til kvinder fra i alt fem kollektioner. Foruden de to nyindkøbte mærker ejer Gozzip de tre mærker Gozzip, Deluca og Nais.

“Det har hele vejen igennem været en positiv proces. Salg og drift af Studio og Veto er fra 1. august overgået til os, mens DK Company leverer indeværende ordre ud frem til januar og februar. Herefter overtager vi også leveringerne. Derfor påvirker handlen kun vores kunder minimalt,” siger Lars Sandgaard, adm. direktør og grundlægger af Gozzip, i en meddelelse.

Han forventer, at kunderne på sigt vil opleve markante positive effekter, og at opkøbet vil skubbe yderligere til den vækst, Gozzip oplever på markederne i Skandinavien, Tyskland, Benelux, Frankrig, Østrig og Rusland.

“I forhold til leverandører bliver vi en større spiller, der kan opnå endnu bedre priser. Samtidig kan vi udvide samarbejdet med vores kunder, der nu kan vælge blandt brands med hver sin stil og udtryk, og som supplerer hinanden perfekt. Flere brands giver også perspektiver i forhold til eksempelvis shop-in-shop-koncepter,” siger Lars Sandgaard.

I første omgang har opkøbet umiddelbart fordoblet omsætningen i Gozzip, og Lars Sandgaard vurderer, at en yderligere fordobling af den samlede omsætning er en realistisk målsætning inden for en overskuelig fremtid. Dertil kommer en løbende fordobling af antallet af medarbejdere hos Gozzip, når virksomheden efter årsskiftet også har overtaget leveringen af kollektioner fra DK Company.

“Vi har investeret i to perspektivrige brands spækket med positiv energi. De matcher ikke længere profilen hos DK Company, men bliver en super positiv udvidelse af vores koncept,” siger Lars Sandgaard.