Optakt til modeugen: CIFF
NEDTÆLLING: Copenhagen Fashion Week er lige om hjørnet. FashionForum har talt med en række af spillerne bag. Følg med hver dag og se, hvordan den danske modebranche forbereder sig til begivenheden.Tilde Dyhr Andersen, Commercial Manager, CIFF
Hvordan forbereder du dig til Copenhagen Fashion Week?
– Vi afholder den næstkommende messe i august, hvor vi sideløbende planlægger CIFF til januar. Selvom vi har fuld fokus på CIFF til august er indsalget til januar-messen allerede begyndt.
Hvordan ser dine dage ud under selve modeugen?
– Under selve messen er min kalender total booket med møder – både med eksisterende kunder samt potentielle. CIFF afholder under modeugen mange spændende events, som jeg deltager i. Derudover deltager jeg ligeledes i kundearrangementer.
Hvad skal I have ud af Copenhagen Fashion Week?
– Vi ønsker, at vores kunder på CIFF får stor succes i ordre-bogen, stor trafik på messestandene og generel interesse for deres brand.
CIFF afhænger af kundernes succeser og derfor er vores fornemmeste opgave, at fremme deres helhedsoplevelser både hvad angår salg, branding og atomosfære.
Hvad er din bedste modeugeoplevelse nogensinde?
– Min bedste oplevelse er helt klart, da vi introducerede “Crystal Hall” i januar 2013, som er et spændende set-up med både danske og internationale fashion brands.
Hvad er det eneste du ikke vil gå glip af under Copenhagen Fashion Week?
– Det tidspunkt på hele messen, som jeg ser mest frem til, er åbningsdagen. Torsdag morgen kl. 9.00 står CIFF-teamet klar til at åbne dørene. Det er en speciel følelse, hvor stemningen bobler af forventninger til de næstkommende dage, og man kan ikke vente med at komme i gang.
Hvordan tiltrækker I det rigtige ”klientel” til jeres messe?
– Alle medarbejdere på CIFF kommer i forvejen fra modebranchen – og kender derfor til de rette indkøbere. Det er en af vores fornemmeste opgaver, at de er til stede under messen. Det gør vi bl.a. ved at besøge og afholde møder med indkøberne. På CIFF har vi også et Active Guest Management team, som specielt udvælger indkøbere fra hele verdenen, hvorefter vi får fløjet dem til København. Under messen sørger teamet for, at de besøger vores udstillere. CIFFs event-kalender byder bl.a. på et ”buyers meet brands”-arrangement, som er en unik mulighed for at netværke. Desuden har vi et samarbejde med MR.-butikkerne, som er en vigtig del af herrebranchen, da de har 79 butikker i Danmark. Dette samarbejde er med til, at sikre os at indkøberne er til stede under CIFF.
Hvad gør jer til en god location under Copenhagen Fashion Week?
– Der er mange aspekter, der taler for at CIFF er en god location under Copenhagen Fashion Week. Vi er den største modemesse i Skandinavien med omkring 1100 brands. Vi har de bedste vilkår i forhold til vores udstillere, samt for danske og internationale indkøberne. CIFF har den bedste infrastruktur i forhold til lufthavnen, Københavns centrum og andre byer i Danmark. Helt simpelt handler det om easy access.
Hvordan differentierer I jer fra andre messer?
– Det gør vi ved, at have klare visioner for fremtiden, samt passionerede medarbejdere med erfaringer fra modebranchen. Vi kender branchens behov.