I de kommende måneder vil svenske Acne åbne nye butikker i London, Paris, Seoul og Osaka. Det fortæller Acnes bestyrelsesformand Mikael Schiller i et interview med Women’s Wear Daily.

Ifølge Mikael Schiller har Acne på nuværende tidspunkt stort set dækket det skandinaviske marked og kigger derfor mod nye markeder.

”På andre markeder er der masser af vækstpotentiale,” siger Mikael Schiller til wwd.com.

Med de kommende butiksåbninger i Europa og Asien har virksomheden ambitioner om at øge omsætningen til den glade side af 100 mio. euro (746 mio. kr.) i dette regnskabsår.

I regnskabsåret 2012 havde Acne en omsætning på 89 mio. euro (664 mio. kr.).

Det svenske brand bliver i øjeblikket solgt fra 35 butikker globalt set – inklusive shop-in-shops, franchiseforretninger og egne Acne-butikker.

I den fremadrettede strategi sigter Acne mod at ”standardisere visse elementer” af deres butikskoncept med fokus på det ”funktionelle og moderne” og styre udenom de klassiske ”fashion-adresser”, når der skal åbnes nye butikker.

Som eksempel nævner Mikael Schiller Acnes næste butiksåbning i Paris, som vil ligge på Quai Voltaire, som er kendt for antikvitetsforretninger snarere end modebutikker.

Kilde: wwd.com