Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Navne

Carmakoma ansætter international salgschef

Det danske plus size-mærke ansætter salgschef med fortid hos IC Companys, Gant og Bruuns Bazaar.
Det danske plus size-mærke ansætter salgschef med fortid hos IC Companys, Gant og Bruuns Bazaar.

Det danske tøjfirma Carmakoma laver tøj til kvinder i str. 42-54, og nu satser virksomheden endnu hårdere på eksporten med ansættelsen af Lennart Eklund Ahlgren som ny international sales manager. Det fremgår af en pressemeddelelse fra Carmakoma.

Lennart Eklund Ahlgrens ansvar bliver at sikre den forsatte vækst i mærkets nuværende eksportlande samt at opsøge nye markeder. Hermed bevæger Carmakoma sig et stort skridt tættere visionen: At blive favoritbrand nummer et for alle verdens kurvede kvinder.

Lennart Eklund Ahlgren har en fortid med salgsarbejde for blandt andre Gant, IC Companys og Bruuns Bazaar og siger i meddelelsen om sin nye arbejdsplads:

”Det er ikke er et spørgsmål, om Carmakoma bliver et stort internationalt plus-size brand, men kun et spørgsmål om hvor stort. Mine ambitioner er, at Carmakoma skal blive det bedste i denne målgruppe worldwide.”

De to kvinder bag det danske plus size-mærke Heidie Lykke og Angelica Weiss er ikke i tvivl om, at de har fundet den rette til at strukturere den kommende planlægning:

”Vi tager vores eksportmarked meget seriøst. Den internationale efterspørgsel efter vores produkter har været skarpt stigende siden vi startede i 2008, og globalt set er der stadig et kæmpe uforløst potentiale med mange muligheder forude.”

En af Lennart Eklund Ahlgrens nøgleopgaver bliver at levere professionel sparring, der skærper og tilpasser Carmakomas produkter til de enkelte butikker verden over, lyder det fra designteamet.

”Samtidig bibeholder vi en af hemmelighederne bag vores succes, selvom vi nu vokser os meget større – nemlig kontakten og den nære feedback fra kunder og forbrugere, som hele vejen igennem har været nøglen til at optimere vores designs i overensstemmelse med kundernes ønsker og til at give os den intuitive fornemmelse for, hvad der virker hos målgruppen,” siger Heidie Lykke og Angelica Weiss.