Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Økonomi

Bianco Footwear viser tocifret million-underskud

Skokoncernen peger på konkurrence fra nettet som årsag til den røde bundlinje men satser på overskud igen fra 2014.
Skokoncernen peger på konkurrence fra nettet som årsag til den røde bundlinje men satser på overskud igen fra 2014.

Med en skønnet omsætning på en halv milliard kroner forlader den danske skovirksomhed Bianco 2012 med et underskud på 28 mio. kr., det skriver Business.dk.

Koncernen lukkede allerede i 2011 et antal tabsgivende forretninger i Tyskland og Sverige, nedskrev lagre og indgik partnerskab med en tysk virksomhed, der har skudt 25 mio. kr. ind i virksomheden i ekstrakapital, da Bianco allerede dette år ifølge Business.dk viste et underskud – dengang på -7,5 mio. kr.

Ifølge adm. direktør i Bianco Footwear Rene Piper Laursen skyldes tilbagegangen, at en større og større andel af salget af fodtøj sker online.

”Vi har arbejdet meget med det store tyske marked, hvor vi søger at få et gennembrud. Men vi oplever, at en stigende del skosalget i Tyskland sker over nettet. Især det tyske selskab Zalando, der også markedsfører sine kollektioner i Danmark via sit danske site, er en hård konkurrent,” fortæller Rene Piper Laursen til Business.dk.

Direktøren fortæller, at man i stedet for at fordele udgifterne over længere tid har valgt at gøre rent bord og starte på en frisk med ekstra kapital. Bianco forventer ifølge Business.dk at kunne levere overskud igen fra 2014.