
Uno Danmark forlod 2012 med et nettoresultat på en halv million kroner mod et nul-resultat i 2011.
Koncernen vurderer ifølge en pressemeddelelse resultatet som tilfredsstillende, fordi vilkårerne i markedet stadig er vanskelige. Videre har Uno Danmark investeret fremadrettet i butiksnettet i 2012.
Egenkapitalen blev i 2012 øget til 5,5 mio. kr. fra 4,8 mio. kr. ved udgangen af 2011.
Uno Danmark, der ligger i Vejle, fortsatte i 2012 den vækststrategi, der blev lagt i 2011 med fokus på etablering af nye konceptbutikker. Der blev således i 2012 etableret fire nye konceptbutikker i Sverige og Norge, ligesom man startede op med salg til engroskunder i England.
I 2013 er der etableret tre nye butikker i Sverige og Danmark, ligesom man har åbnet den første butik i Belgien i samarbejde med en lokal partner. Dermed har Uno Danmark lige nu 35 egne konceptbutikker, foruden engros-kunder i Skandinavien, Tyskland og England.
Ejerkredsen bag Uno Danmark fortsætter eksekvering af vækststrategien og venter en fortsat udvidelse af distributionsnettet i de kommende år: Dels gennem etablering af egne butikker, dels gennem en udvidelse af samarbejdet med nye wholesale kunder.