Uno Danmark vækster via egne butikker
Stigende nettoresultat, øget egenkapital og massivt fokus på at åbne flere butikker. Det går godt for vejlensiske Uno Danmark.Uno Danmark forlod 2012 med et nettoresultat på en halv million kroner mod et nul-resultat i 2011.
Koncernen vurderer ifølge en pressemeddelelse resultatet som tilfredsstillende, fordi vilkårerne i markedet stadig er vanskelige. Videre har Uno Danmark investeret fremadrettet i butiksnettet i 2012.
Egenkapitalen blev i 2012 øget til 5,5 mio. kr. fra 4,8 mio. kr. ved udgangen af 2011.
Uno Danmark, der ligger i Vejle, fortsatte i 2012 den vækststrategi, der blev lagt i 2011 med fokus på etablering af nye konceptbutikker. Der blev således i 2012 etableret fire nye konceptbutikker i Sverige og Norge, ligesom man startede op med salg til engroskunder i England.
I 2013 er der etableret tre nye butikker i Sverige og Danmark, ligesom man har åbnet den første butik i Belgien i samarbejde med en lokal partner. Dermed har Uno Danmark lige nu 35 egne konceptbutikker, foruden engros-kunder i Skandinavien, Tyskland og England.
Ejerkredsen bag Uno Danmark fortsætter eksekvering af vækststrategien og venter en fortsat udvidelse af distributionsnettet i de kommende år: Dels gennem etablering af egne butikker, dels gennem en udvidelse af samarbejdet med nye wholesale kunder.