Brugttøjsportalen Fashion-resales.dk går i luften i dag og tager dermed konkurrencen op mod giganten Trendsales. Forretningsgrundlaget er nogenlunde det samme som konkurrentens, men med en væsentlig undtagelse:

Fashion-resales.dks stiftere Christina Holm Larsen og Ditte Brandt tilbyder nemlig de kommende brugere noget, som differentierer sig fra den store konkurrent:

LÆS OGSÅ: Nye spillere udfordrer Trendsales

”Den største forskel er helt sikkert, at det er os, der laver alt. Vi enten henter tøjet eller får det sendt, vurderer hvert enkelt stykke, prissætter, tager billeder og lægger det op på siden,” siger Christina Holm Larsen til FashionForum.

”Derudover er forskellen fra Trendsales også, at det kun er gode og lækre ting, der bliver lagt op på siden,” tilføjer hun.

For at arbejdet skal kunne svare sig for de to ejere, som begge har opsagt deres faste fuldtidsstillinger, har de besluttet, at tøjet minimum skal kunne sælges for 200 kr. via sitet.

Benytter sig af kendte ambassadører

Idéen med at involvere og benytte sig af kendte danske ambassadører kom til verden i en mødregruppe, hvor de to 35-årige ejere stiftede bekendtskab med den danske DJ og radiovært Le Gammeltoft.

”Vi samarbejder med flere offentlige ansigter og er oppe på 22 kendte ambassadører, som gerne vil være med i projektet,” forklarer Christina Holm Larsen og fortsætter:

”Det er blevet påkrævet, at hver ambassadør donerer 3 items, hvor pengene går til velgørenhed. Derefter bestemmer de selv, om de vil donere mere eller sælge som privatperson på siden.”

Velgørenhed som hjertesag

Den danske designer Charlotte Eskildsen fra Designers Remix er en af dem, som har valgt at donere udelukkende til velgørenhed. Hun har allerede doneret fem stykker tøj af egen garderobe, som ubeskåret går til velgørenhed efter salg.

”Bæredygtighed og velgørenhed er noget vi begge går meget ind for – det er en klar hjertesag for os begge,” fortæller Christina Holm Larsen.

LÆS OGSÅ: Online genbrug: Krisen ændrer forbrugsmønstre

Hun forklarer ligeledes i den sammenhæng, hvordan de vil håndtere det faktum, at det måske ikke er alt, der ender med at blive afsat til anden side:

”Hvis en vare ikke kan sælges, kontakter vi sælgeren og afleverer med dennes accept tøjet til velgørenhed, fx i en Røde Kors-butik.”