Børnetøjsbrandet Need køber Designers Agenda
Herning-virksomheden Need foretager endnu et opkøb og overtager de fire børnebrands i Ikast-virksomheden Designers Agenda, der blandt andet står bag Aya Naya.Børnetøjsvirksomheden Need i Herning, som står bag de to teens-mærker NCD og Grunt Jeans Corp, overtager til juli Ikast-virksomheden Designers Agenda, der tæller brands som Aya Naya, Frankie & Liberty og Jimmy Hunger.
Tiltaget er ifølge en meddelelse fra Need strategisk funderet, idet virksomheden i sin eksportstrategi ønsker at styrke produktporteføljen, så selskabet dækker hele børne- og teens-segmentet.
“Da vi overtog Grunt Jeans Corp, fik vi et brand, der havde lidt under manglende fokus gennem en årrække, men med en målrettet indsats og de rigtige medarbejdere er det lykkedes at vende udviklingen,” lyder det i meddelelsen fra adm. direktør i Need Heinrich Gustafson, der fortsætter:
“I dag har Grunt Jeans Corp en særdeles stærk position på det danske marked. Brandet skal nu videreudvikles, så det får en mere international profil, og det arbejde er vi allerede godt i gang med.”
Heinrich Gustafson peger på, at det er en aldeles sund virksomhed, man overtager med Designers Agenda:
“Designers Agendas sunde fundament samt de erfaringer, vi har gjort os med opkøbet af Grunt Jeans Corp, betyder, at vi har et rigtig godt fundament for en forretnings-case med mange fremtidige synergimuligheder.”
Need udvider samtidig ejerkredsen til også at omfatte bestyrelsesformand Henrik Borup, hvilket betyder, at selskabet fremadrettet ejes i fællesskab af tidligere eneejer og stifter Heinrich Gustafson og bestyrelsesformand Henrik Borup.
De to fordeler ledelsesopgaverne imellem sig, så adm. direktør Heinrich Gustafson koncentrerer sig om salg, indkøb og produktudvikling, mens økonomidirektør Henrik Borup får ansvar for økonomi, administration, strategi og marketingaktiviteter.
I løbet af den nærmeste tid tager ledelsen stilling til praktikken omkring fremtidig beliggenhed, sammensætning af medarbejderstab med videre.