Mens H&M ifølge Wall Street Journal har planer om med en investering på 100 mio. dollar at åbne 50 butikker i Indien, har Bestseller haft begrænset succes i det store land.

Her har man derfor slået bremserne i for nye butiksåbninger og valgt at satse på et af de gode, gamle, sikre nærmarkeder. Sådan lyder det fra kommunikationsdirektør i Bestseller Mogens Werge til Business.dk:

”Tyskland har været lokomotivet for mange og også for os.”

Nettotilgangen af butikker har for Bestseller ligget på beskedne 125 det forgangne år, og Mogens Werge forventer at koncernen åbner med ca. samme rate det kommende år:

”Tilvæksten i butikker bliver i år formentlig på samme niveau som seneste regnskabsår,” siger han til Business.dk.

Generelt holder Bestseller sig indtil videre fra vækstmarkederne, hvis man ser bort fra Kina, hvor koncernen gennem et kinesisk selskab driver mere end 6.000 butikker, men har derimod investeret i Sydeuropa – en indsats, man dog ikke forventer bærer frugt fra dag et:

”Vi har åbnet butikker i Sydeuropa, men det er et svært område. Vi håber, at få noget ud af det i fremtiden. Men ikke på kort sigt,” siger Mogens Werge til Business.dk.

Bestseller driver 3.000 butikker over hele verden, foruden flere end 6000 butikker i Kina gennem deres kinesiske selskab Bestseller Fashion Group China.