Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Økonomi

DK Company leverer "skelsættende" regnskab

Koncernen har i 2012 fordoblet omsætningen og med en 'stærk platform for fremtidig vækst' forventes det, at bundlinjen kan ganges med to dette år.
Koncernen har i 2012 fordoblet omsætningen og med en 'stærk platform for fremtidig vækst' forventes det, at bundlinjen kan ganges med to dette år.

Efter et – med egne ord – skelsættende 2012, forventer DK Company i år en fordobling af resultatet, der således gerne skulle havne på 100-120 mio. kr. før skat. Omsætningen forventes at lande i niveauet 1,7-1,8 mia. kr.

I det netop afsluttede regnskabsår mere end fordoblede koncernen omsætningen til 1,2 mia. kr., mens resultatet havnede på 94 mio. kr. (EBITDA)

“Resultatet er bedre end de forventede 40-50 mio. kr. I regnskabsåret har vi desuden afviklet engangsomkostninger på godt 30 mio. kr. i forbindelse med opkøb, integration og frasalg. Derfor er årsresultatet tilfredsstillende,” siger Jens Poulsen, der er adm. direktør i DK Company i en pressemeddelelse.

Det fine resultat skyldes ifølge direktøren, at koncernen i regnskabsåret 2012 manifesterede og udbyggede sin multibrandstrategi og position i value for money-segmentet, blandt andet med opkøbet og integrationen af BTX-divisionerne Young, Modern og Retail. På engrossiden er DK Company således i dag repræsenteret på 28 markeder gennem 16.000 forhandlere, og koncernen råder nu over egne 200 multibrandbutikker.

“Vi har via opkøbet skabt en stærk platform for fremtidig vækst,” siger Jens Poulsen i meddelelsen og fortsætter:

“Historisk har DK Company været en stærk spiller inden for traditionel wholesale. Med 200 multibrandbutikker har vi nu en stærk vækstplatform til at videreudvikle retailkoncepterne. Ud over de nuværende retailkoncepter b.young, Fransa og Designersmarket introducerer DK Company yderligere to multibrand retailkoncepter i 2013: Cream, som i foråret får premiere i Oslo, og Blend, der er koncernens første retailkoncept for mænd, forventes igangsat i efteråret.”