London Fashion Week tiltrækker i disse dage modefolk fra hele verden, og selv om Storbritannien ikke er et buldrende vækstmarked i øjeblikket, så kan det måske alligevel betale sig for danske modevirksomheder at satse på det britiske marked.

Ifølge Eksportrådet så kan London fungere som et vindue til verden for danske modevirksomheder.

”Vi ser i Eksportrådet bl.a., at canadiske og amerikanske indkøbere ser på hvilke mærker, der klarer sig godt på det britiske marked, og netop gode kundereferencer og dokumenterede gennemsalgstal i eksempelvis London kan ofte være et godt papir, når der skal forhandles med stærke partnere på oversøiske markeder,” skriver Eksportrådet i en meddelelse.

Samtidig er London et globalt udstillingsvindue og en international markedsplads for de ca. 15-30 mio. købedygtige turister, som hvert år besøger byen og i gennemsnit bruger ca. £260 hver på mode.

The Global Language Monitor (amerikansk research bureau med fokus på global medieovervågning) udnævnte endda London til at være ”Top Global Fashion Capital” i 2011 med New York på andenpladsen og Paris på tredjepladsen.