Inden fem år skal Georg Jensen nå en dobbelt så stor omsætningen som i dag.

Det er den klare vision for sølvsmedjens nye arabiske ejer, der vil nå målet gennem en kombination af butiksåbninger, fokus på nye markeder og et udvidet sortiment. Det skriver business.dk.

Alene i Kina har Georg Jensen potentialet til at nå en milliard kroner i omsætning på sigt, vurderer Hazem Ben-Gacem, der er ny bestyrelsesformand for Georg Jensen og europæisk investeringschef for sølvsmedens nye ejer, den Bahrain-baserede kapitalfond Investcorp. Det er mere end selskabets totale omsætning, som i seneste regnskab landede på 914 mio. kroner.

I Hazem Ben-Gacems optik handler det om at tilpasse sig asiaternes smag, der er anderledes end europæernes.

“I Asien er der en særlig præference for guld. Det ser du på flere markeder. Særligt i Indien er de enormt glade for guld. Ikke alt guld, men 24 karat. Så vi bør have smykkekollektioner af guld, der har dansk Georg Jensen-DNA og design i sig, men som samtidig kan tilfredsstille den lokale smag,” siger Hazem Ben-Gacem til business.dk.

Han udelukker, at Georg Jensen skal sænke priserne for at gøre sig mere attraktiv over for et større publikum. Situationen er snarere omvendt.

“Der er nogle produkter med lave prispunkter, som underminerer brandet i dag, og dem vil vi skille os af med,” siger han.

Kilde: business.dk