“Siden vi for et år siden lancerede Kön & Mön som et full fashion-koncept har brandet vist sit store potentiale. Brandet har international appel, men vi har erkendt, at navnet Kön & Mön er vanskeligt at udtale i andre lande,” siger designchef Majbrit Østergaard Nielsen.
Derfor har man valgt at omdøbe brandet til Denim Hunter for at understrege, at det er et internationalt tøjmærke, forklarer designchefen.
Denim Hunters første kollektion bliver præsenteret på modemesser i januar 2013, og navnet hænger naturligvis sammen med brandets fokus på jeans.
“Det nye navn har sit udgangspunkt i brandets oprindelse med stor fokus på den rå jeans-stil designet ud fra vores store viden om mode, trends og god pasform.”
Denim Hunter er et etableret brand i selskabet DK Company. Det primære fokus er på jeans men i dag er Denim Hunter et full fashion-koncept, som foruden jeans har en mindre kollektion af toppe, t-shirts, kjoler, trøjer, strik og jakker.
“Denim Hunter er et brand med fokus på kvalitet. Vi benytter de bedste metervarer og går ikke på kompromis med kvaliteten. Det er vigtigt for os at understrege, at brandets DNA ikke har ændret sig. Vi designer fortsat jeans med tre forskellige pasformer, som opfylder kravene fra kvinder med kvindelige former,” siger Majbrit Østergaard Nielsen.