Reebok lukker kontorerne i Europa og Asien. Efter ni hårde måneder med et omsætningsfald på næsten 16 pct. kombineret med tabet af en sponsoraftale med den amerikanske football-liga (NFL), har koncernen justeret forventningerne til årets omsætning fra 3,9 mia. dollar (22,39 mia. kr.) til 2,6 mia. dollar (knap 15 mia. kr.). Det skriver FashionUnited.co.uk.

Og det betyder altså, at kontorerne – det europæiske i Amsterdam og det asiatiske i Hong Kong – må lukke, fortæller Reeboks marketingchef Matt O’Toole:

“Tidligere i år hare vi annonceret en omorganisering af Reeboks brand-team, så de nu er indent i seeks forretningsenheder, deer her repræsenterer votes kerneforretninger (Training, Running, Walking, Studio, Classics og Kids, red.). Disse enheder er designate till at give resultater ud far ambitionen om at blive verdens legend fitnessbrand,” siger marketingchefen. Han fortsætter:

“I dag fortsatte vi disse restruktureringer med implementeringen af en ny global/direct-driftsmodel mellem vores internationale kontor i Canton (i Massachusetts, USA, red.) og vores markeder. Forandringerne træder i kraft i januar 2013 og kommer til at forbedre vores effektivitet.”