Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
REGNSKAB

Julehandlen: Penge under træet, ja tak

Deloittes store europæiske juleundersøgelse viser, at især kvindelige forbrugere søger info online, inden de bevæger sig ud i butikkerne.
Deloittes store europæiske juleundersøgelse viser, at især kvindelige forbrugere søger info online, inden de bevæger sig ud i butikkerne.

Julehandlen er under udvikling – Deloittes store juleundersøgelse tyder nemlig på, at julegaveindkøbet og især forberedelserne til shoppinturen så småt rykker på nettet. Selvom 2/3 af de adspurgte stadig ender med at købe gaven i en fysisk butik, tjekker flere og flere nemlig priser og udbud online, inden de begiver sig ud i trængsel og alarm.

Retail Institute Scandinavia har gennemgået undersøgelsen og kan blandt andet løfte sløret for følgende fun facts om de danske forbrugere:

• foretrækker at købe julegaverne fra 1. til 15. december

• 51 procent af gavebudgettet bruges på børn, som man i gennemsnit køber fem gaver til

• vil købe didaktisk og traditionelt legetøj til børn frem for bæredygtigt og innovativt

• favoritgaven til børn og teenagere er spil

• penge, er det danskerne foretrækker som julegave

• vil købe flest julegaver i specialbutikker

• vil købe julens mad- og drikkevarer i det mellemstore supermarked, og gerne private label-varer

Se mere om undersøgelsen her