Julehandlen: Penge under træet, ja tak
Deloittes store europæiske juleundersøgelse viser, at især kvindelige forbrugere søger info online, inden de bevæger sig ud i butikkerne.Julehandlen er under udvikling – Deloittes store juleundersøgelse tyder nemlig på, at julegaveindkøbet og især forberedelserne til shoppinturen så småt rykker på nettet. Selvom 2/3 af de adspurgte stadig ender med at købe gaven i en fysisk butik, tjekker flere og flere nemlig priser og udbud online, inden de begiver sig ud i trængsel og alarm.
Retail Institute Scandinavia har gennemgået undersøgelsen og kan blandt andet løfte sløret for følgende fun facts om de danske forbrugere:
• foretrækker at købe julegaverne fra 1. til 15. december
• 51 procent af gavebudgettet bruges på børn, som man i gennemsnit køber fem gaver til
• vil købe didaktisk og traditionelt legetøj til børn frem for bæredygtigt og innovativt
• favoritgaven til børn og teenagere er spil
• penge, er det danskerne foretrækker som julegave
• vil købe flest julegaver i specialbutikker
• vil købe julens mad- og drikkevarer i det mellemstore supermarked, og gerne private label-varer
Se mere om undersøgelsen her