Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Modeuge, Økonomi

CPH kids lukker

CPH kids, der har arrangeret børnemodemesse de seneste seks sæsoner, lukker messeaktiviteterne ned med øjeblikkelig virkning. Det sker få måneder efter annoncering af nye datoer for sommeren 2013.
CPH kids, der har arrangeret børnemodemesse de seneste seks sæsoner, lukker messeaktiviteterne ned med øjeblikkelig virkning. Det sker få måneder efter annoncering af nye datoer for sommeren 2013.

CPH Kids lukker og slukker. Efter for blot to måneder siden at have annonceret flytning fra uge 32 i august til uge 25 i juni, har redaktionen netop modtaget meddelelse om, at CPH Kids blev afholdt for sidste gang denne sommer.

“Det er med en blanding af stolthed og vemod, at vi stopper messen i denne omgang. Vi har lyttet til markedet og er kommet med vores bud på, hvordan vi fastholder og udvikler børnemodemessen i København under de nuværende markedsvilkår. Vores seneste initiativ, at fremrykke Spring/Summer-terminen, blev mødt med positive tilkendegivelser,” siger Lone Holm, stifter af CPH Kids i meddelelsen og fortsætter:

”Efterfølgende må vi dog erkende, at der ikke har været tilstrækkelig opbakning til, at fortsætte messen i det nuværende format, uden at gå på kompromis med vores værdier og ambitioner.”

CPH Kids, der har eksisteret siden 2009, har gennem de seneste måneder afholdt en række møder i branchen vedrørende flytning af Spring/Summer-terminen, og af meddelelsen fremgår det, at den nyeste børnemodemesse i den forbindelse har forholdt sig venue-neutral.

”Derudover er CPH kids ikke kun messearrangør, men også en samlende partner, hvorfor visionen om at definere fremtiden for børnemodebranchen fortsat skal forfølges. Med en indfriet målsætning om at løfte messeplatformen lagde en fremrykning af terminen naturligt op til samling af børnemodebranchen. Den nye termin ville tilgodese udstillernes udfordring i at få vist deres kollektioner tidligere og dermed øge muligheden for større andel i indkøbernes budgetter,” siger Sandra Stenderup, direktør for CPH Kids, og fortsætter:

”Vi har dog måtte konstatere, at den samlede børnemodebranche ikke er klar til at gøre op med traditionerne omkring flytning af termin. Så vores vurdering er, at vi på CPH kids giver mere værdi til branchen ved at forfølge vores vision i et andet format.”

I meddelelsen takker ledelsen bag CPH Kids afslutningsvis alle dem, der har støttet op om messen; både udstillere, samarbejdspartnere, bidragsydere, mediepartnere m.fl.