Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Økonomi

PPR vil doble omsætningen

Den franske koncern PPR, der blandt andet har brands som Balenciaga, Alexander McQueen, Puma, Gucci, Yves Saint Laurent og Stella McCartney, 

bebuder en massiv fremgang
Den franske koncern PPR, der blandt andet har brands som Balenciaga, Alexander McQueen, Puma, Gucci, Yves Saint Laurent og Stella McCartney, 

bebuder en massiv fremgang

Den franske koncern PPR, der blandt andet har brands som Balenciaga, Alexander McQueen, Puma,  Gucci, Yves Saint Laurent og Stella McCartney, 

bebuder en massiv fremgang på et pressemøde, gruppen netop har afholdt. Det skriver Women’s Wear Daily.

PPR’s adm. direktør François-Henri Pinault peger på, at hvor salget af modetøj de sidste 50 år har været rettet mod de ca. 800 mio. forbrugere i USA, Vesteruropa og Japan, betyder storøkonomier som Brasilien, Rusland, Indonesien, Kina og Mexico en større verden. 
Derfor skal de næste 50 år handle om at omstille sig til i stedet at betjene 3 mia. forbrugere.

”Det der står på spil i det lange løb, det vil sige over de næste ca. 50 år, er virkelig stort og uden fortilfælde i menneskets historie,” siger den adm. direktør, hvis koncern solgte for 12,23 mia. euro i 2011, en stigning på 11,1 pct. fra året før.

François-Henri Pinault  bebuder derudover en tredobling af størrelsen på gruppens vigtigste livsstils- og sportsafdelinger samt et mål om at øge omsætningen til 24 mia. euro inden 2020.

”Selvfølgelig forsvinder nyerhvervelser ikke bare, men de vil komme med et meget lille bidrag til gruppens vækst,” lyder det.
Brands som Balenciaga og Alexander McQueen har vækstet heftigt siden de blev overtaget af gruppen – Balenciaga er vokset 11 gange i størrelse, mens McQueen har gjort det 12 gange.

Samtidig melder Jean-François Palus, gruppens daglige leder, at eventuelle nye erhvervelser skal være del af en strategisk beslutning om at styrke sin position på områder, hvor man endnu ikke er repræsenteret eller står stærkt.

“Vi har ikke brug for nyerhvervelser, så det er fuldstændigt muligt, at vi ikke laver nogen de næste ti år. Det betyder ikke noget. Vi vil gerne lave tilføjelser for at ekspandere og vokse hurtigere, men hvis vi ikke gør det, vil vi stadig vokse,” siger han.

Kilde: Women’s Wear Daily