Den globale tøjkæde Hennes & Mauritz investerer nu yderligere i deres onlinesatsning, blandt andet ved at styrke den mobile webshop, skriver detailfolk.dk

Det seneste regnskab fra H&M skuffede analytikerne, der forventede større fremgang i omsætningen end de realiserede ca. 10%. Udover at øge antallet af nyåbninger fra de planlagte 275 butikker til 300, og på denne måde øge omsætningen, vil H&M også øge salget via de digitale kanaler.

Styrker indsatsen online
H&M styrker derfor deres online tilstedeværelse på flere områder, blandt andet ved hurtigt at udvide deres webshops til flere af deres regioner end de nuværende otte. Den helt store satsning bliver dog en mobiloptimeret udgave af den nuværende webshop, så kundeoplevelsen forbedres markant på både smartphones og tablets.

I en kommentar til regnskabet oplyser adm. direktør Karl-Johan Persson, at:

“Onlinemarkedet vokser fortsat og især mobilshopping via Smartphones og Tablets vokser markant. For at imødekomme denne udvikling, lancerer vi allerede fra starten af næste år, en mobiloptimeret udgave af H&M online shoppen på vores nuværende otte onlinemarkeder.”

Mere end 2600 butikker
H&M har i dag mere end 2600 butikker fordelt på 46 lande og åbnede deres første butik i Thailand i lørdags. Næste år indtager H&M et helt nyt kontinent, når de åbner en flagskibsbutik i Chile i Sydamerika.

Kilde: detailfolk.dk