Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Støy Munkholm samarbejder om Acne shop-in-shop

”Det univers som Acne formår at skabe, ville vi gerne have ned i vores butik, og for at kunne give kunden en helhedsoplevelse af brandet følte vi, at det var bedst at skabe det udtryk i sammenhæng med dem,” forklarer Jakob Støy, der ejer Støy Munkholm.
”Det univers som Acne formår at skabe, ville vi gerne have ned i vores butik, og for at kunne give kunden en helhedsoplevelse af brandet følte vi, at det var bedst at skabe det udtryk i sammenhæng med dem,” forklarer Jakob Støy, der ejer Støy Munkholm.

I sidste uge åbnede det første danske Acne-univers uden for en decideret Acne-butik. Den aarhusbaserede butik Støy Munkholm leverer de ydre rammer til den lille shop-in-shop, der ikke fylder mere end 30-35 kvadratmeter af butikkens samlede 400 kvadratmeter. Det visuelle udtryk står det svenske brand selv for.

”Det univers som Acne formår at skabe, ville vi gerne have ned i vores butik, og for at kunne give kunden en helhedsoplevelse af brandet følte vi, at det var bedst at skabe det udtryk i sammenhæng med dem,” forklarer Jakob Støy, der ejer Støy Munkholm.

Et Acne-univers

Og der er ingen tvivl om, at mærket har sat sit præg på butikken. For selvom der er taget højde for de rustikke linjer, med jernstativer og blottede mursten, der karakteriserer Støy Munkholms butikskoncept, kan Acnes ånd tydeligt skimtes. Blandt andet i en installation i form af en langhåret puf, der har fået plads midt på det tykke, mørkeblå gulvtæppe, som dækker hele området i midten af butikken.

Ideen er nemlig den, at kunderne skal forstå designideen bag Acnes kollektioner, på en anden måde end butikken tidligere har kunne afbillede på egen hånd. Nu bliver den røde tråd mere i øjenfaldende, og det skal inspirere.

”Det forstærker begge dele af kollektionen, at herre- og dametøjet kommer til at hænge sammen i shop in shop-området, og så skaber det en helhed,” forklarer Marie Gjesing, der er indkøber i pigeafdelingen af Støy Munkholm, og fortsætter.

”Kunderne kommer til vores butik og oplever et Acne-univers der inspirerer, fordi man kan se designtanken bag, og det er en helt ny måde at sælge Acne på for os,” fortæller hun.

Ifølge Jakob Støy vil butikkens inspirerende shop in shop også have en god salgsmæssig effekt på de resterende aarhusianske butikker, der fører mærket.

”Det vil generelt øge salget af Acne, for det er en ting, man vil tage til byen for at opleve, og det vil selvfølgelig også smitte positivt af på de andre butikker,” forklarer Jakob Støy.

Ikke en Acne-butik

Lanceringen af afdelingen betyder dog ikke, at Støy Munkholms identitet og stilmæssige udtryk forsvinder, og så har de også stadig selv det sidste ord, når det kommer til hvad, der skal være i butikken. 

”Det er vigtigt at understrege, at det ikke er en Acne butik, det er kun rammen som er Acne. Det er stadig vores indkøb og vores folk, der står bag,” forklarer Jakob Støy.

”Hele vores filosofi forbliver den samme, personalet og kundeservicen er også stadig os,” uddyber Marie Gjesing.

Kun hos Støy Munkholm

Der kommer ikke til at findes en identisk shop in shop med Acne nogle andre steder i verden, for ifølge Jakob Støy er det ikke en standardløsning, der er blevet installeret i Støy Munkholm.

”Acne shop-in-shoppen er individuelt designet til vores butik. Det her koncept ligner ikke nogen af deres andre butikskoncepter, og så har vi også selv haft en lille smule indflydelse,” forklarer Jakob Støy.

Og det var lige nøjagtig det skaberne bag multibrandbutikken Støy Munkholm havde for øje, da de indvilligede i samarbejdet om en shop in shop.

”Vi vil give kunderne en del af begge universer, hvor de får den fuldendte oplevelse af Acne hos Støy Munkholm,” slutter Jakob Støy.