Modeugen kører på fuldt tryk i Paris og i dag, fredag, er Capsule-messen åbnet på Cité de la Mode på Seinens venstre bred.

Et af de danske brands, der er med på Capsule er Wood Wood, der afslutter salgssæsonen med en af messens største stande. Her er det de sidste ordrer, der gælder, i en sæson hvor brandet har oplevet en stor fremgang i antallet af forhandlere.

”Nu er det de højt profilerede forhandlere, der skal lukkes. De har kigget hele sæsonen på alle de messer, vi har været på – så nu er de sidste møder sat op, så vi kan få lukket ordrerne,” siger Melissa Bech, salgsansvarlig hos Wood Wood, til FashionForum. ¨

Større kollektion
Udover at gå frem med en del nye forhandlere har Wood Wood også udvidet kollektionen betragteligt. Fx er denne sæson første gang, det danske mærke laver sko.

”Vi har udvidet kollektionen med ca. 30-40 pct. – hvoraf den største ekspansion gælder tøjet,” siger hun og tilføjer, at skoene er blevet modtaget virkelig godt.

”Men vi ved jo først, hvordan de bliver modtaget efter et par sæsoner, når forbrugerne har haft mulighed for at gå ordentligt i dem,” lyder det om både herre- og dameskoene, der produceres i Portugal.

Mere fashion
I det hele taget sker der meget med Wood Wood, der i går, torsdag, åbnede en 110 m2 stor shop-in-shop i det russiske storcenter Tsvetnoy. Samtidig går brandet aktivt efter et mere fashionabelt image – og især på det amerikanske marked er det lykkes.

”På Capsule i New York har vi et meget fashion og eksklusivt ry. Det er super fedt, fordi vi langsomt, men sikkert, bevæger os væk fra at have et ry som et streetwear-brand,” siger Melissa Bech.

I kollektionen betyder det blandt andet, at man har bruger flere materialer – hvilket igen kræver mere af produktionen.

”Vi arbejder fx denne gang med tre forskellige slags silke på pigesiden – kollektionerne kræver mere end tidligere,” lyder det fra Melissa Bech, der understreger, at det har vækket genklang hos indkøberne.

”Det er gået virkelig godt. Over al forventning. Så vi er virkelig, virkelig glade.”