Trods den seneste uges beretninger om drastiske fald i Burberrys aktiekurs, slår designfirmaet nu fast, at det ikke påvirker dets strategi.

“Vi skifter ikke strategi,” slår Burberrys adm. direktør Angela Ahrendts fast. Udmeldingen kommer en uge efter, at Burberry nedjusterede forventningerne til dette år og samtidig kunne konstatere en svækket vækst i detail-salget siden finanskrisens start. Det resulterede i, at aktiekursen faldt med 21 pct., men det får altså ingen indflydelse på firmaets hidtidige strategi.

LÆS OGSÅ: Burberry mærker krisen

Burberry kan ikke kontrollere det eksterne forbrugermiljø på Burberrys vigtigste markeder, Europa og Kina, hvor der fortsat er økonomisk turbulens og aftagende vækst, sagde selskabets administrerende direktør, ved London Fashion Week.

Her viste designeren Christopher Bailey en meget farverig og optimistisk kollektion, som Angela Ahrendts, håber vil have ditto effekt på luksusbrandets salgstal.