Henrik Fjordbak skifter Munthe plus Simonsen ud med Joe & The Juice
Direktøren, der har siddet i chefstolen de seneste syv år skifter primo november tøj ud med drikkevarer.Efter syv år har adm. direktør i Munthe plus Simonsen Henrik Fjordbak valgt at give stafetten videre. Fra 1. november sætter han sig nemlig i stedet i chefstolen hos Joe & The Juice, hvor han fremadrettet bliver partner og direktør.
“Jeg mener, jeg har fuldført min rolle herinde. Jeg kom ind og skulle lave en turnaround på virksomheden, hvilket er lykkes,” siger den afgående modedirektør og fortsætter:
“I et ellers svært marked har vi rent faktisk i adskillige år leveret fornuftige resultater. Det skyldes i høj grad at vi har fået en lønsom forretningsmodel på plads, og at alle medarbejdere er involveret i at skabe et godt resultat. Nu er det tid til, at nye kræfter kommer til.”
Forsvinder ikke helt fra branchen
Henrik Fjordbak forsvinder nu ikke trods jobskiftet helt fra modebranchen, for han ejer fortsat 50 pct. af Munthe plus Simonsen (designer Naja Munthe sidder på den anden halvdel, red.) og er fortsat i bestyrelsen for såvel børnetøjsvirksomheden Katvig som Danish Fashion Institute.
”Jeg har bestemt stadig en finger med i spillet i Munthe plus Simonsen. Jeg er selvfølgelig ude af den daglige drift, men større beslutninger og investeringer er jeg stadig involveret i,” siger Henrik Fjordbak til FashionForum.dk.
Ny direktør søges
Derfor er den veletablerede danske modevirksomhed nu på udkig efter en ny direktør – og nøgleordet her er salgskompetencer. Virksomheden har senest føjet endnu en butik til porteføljen – i Illum i København – og der er planlagt en yderligere butiksåbning i Norge, i 2013.
Og selvom det er vemodigt at tage afsked, ser Henrik Fjordbak frem til at blive en del af den ambitiøse juice-kæde:
”Dels kan jeg godt lide deres kultur, jeg glæder mig til de nye udfordringer. Hos Joe & The Juice skal jeg sikre, at den gode virksomhed, der er opbygget i Danmark, kommer med hele vejen ud i den internationale satsning. Der skal åbnes 100 nye butikker i løbet af fire år i blandt andet USA, England og Norge. Mit job bliver at sikre lønsomheden og kulturen,” siger direktøren til FashionForum.