Er du interesseret i at udvide modebiksen til Japan, bør du læse med nedenfor.

Aya Okamura har masser af erfaring med at indføre danske modebrands i den skik og brug, der ellers kan gøre Japan til et svært marked at ekspandere til. Blandt andet har hun med held hjulpet brands som Edith&Ella og The Last Bag på plads i Japan.

Hun er dansk-japaner og står bag konsulentvirksomheden Ayanomimi, som udvikler strategier, der skaber eksport og internationalt samarbejde med fokus på den kreative industri.

Til september åbner hun i samarbejde med en række danske brands en kombineret udstilling og informationsevent på Gl. Strand. Her deler hun og en række førende professionelle designvirksomheder, der allerede har en fod solidt plantet i det japanske.

”Jeg mener, der er stigende potentiale for dansk mode i Japan, og vil meget gerne være med til at tilføre nyt viden blandt netværket herhjemme. Det er arrangementets formål at samle folk med forskellige kompetencer inden for dansk design,” siger Aya Okamura.

Ved det gratis event besvares spørgsmål som:

– Hvorfor køber japanerne dansk design?
– Hvilken værdi har ’Danish design’ og ’Made in Denmark’ i Japan?
– Hvor finder vi industriens skjulte ressourcer?
– Hvordan skaber vi eksport af dansk design til Japan?

Dansk design i Japan

Sted: Kunstforeningen GL.STRAND, Festsalen. Gammel Strand 48, København K.
Dato: 19.-22. september 2012
Tilmeld dig gratis eventprogrammet her.
Spørgsmål bedes rettet til: event@ayanomimi.com

Dansk design i Japan bliver arrangeret af Ayanomimi i samarbejde med: Center for Kultur og Oplevelsesøkonomi, Danish Design Associations, Danish Design Center, FashionForum, Væksthus Hovedstaden, Danish Designers og Københavns Tekniske Skole. 

Foto: Scanpix