Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

DK Company satser på Norge

Da DK Company 1. juli overtog en række mærker fra BTX hørte også en stor retailplatform i Norge - og den skal nu udvikles.
Da DK Company 1. juli overtog en række mærker fra BTX hørte også en stor retailplatform i Norge - og den skal nu udvikles.

Da DK Company 1. juli overtog mærkerne B.young, Fransa, Ichi, FQ1924, Dranella og Gestuz hørte også en stærk retaildel med 150 B.young-butikker i Norge. John Heggelund, der har arbejdet med B.young siden han åbnede den første butik i 1995, har store forhåbninger og ambitioner om fortsat vækst – og de deles af det danske hovedkontor. Det skriver Tekstilforum.no.

”Jeg kan ikke se noget negativt ved, at DK Company nu overtager virksomheden. Det er meget positivt at vi ejes af købmænd, der kender branchen og ikke en kapitalfond. At arbejde med tøj handler om følelser og god fagkundskab. Det ved vi, at der findes meget af, både i DK Company og hos de lokale partnere i butiksdriften og de miljøer, der er bygget op om mærkerne i Norge. Derfor har vi gode muligheder for fortsat vækst, og den satsning der lægges op til er udelukkende positiv for os,” siger John Heggelund, der arbejder tæt sammen med John Gilbert Helgeland.

B.young fortsætter uden de store ændringer, mens der for Fransa skal gennemføres en større retailsatsning.
”Hvad angår de øvrige mærker, er det vigtigt at de miljøer og den kultur, der er skabt, får lov til at udvikle sig videre og at vi gennemfører nødvendige ændringer og tilpasninger med respekt for kulturen og historikken,” lyder det fra John Heggelund.

Hos DK Companys grundlægger og adm. direktør Jens Poulsen er begejstringen da også til at tage og føle på.

”Der er mange gode grunde til, at vi i DK Company er svært tilfredse med opkøbet fra BTX. Her er det gode, solide mærker, der passer godt sammen med vores egne. Men ekstra inspirerende var retaildelen med 150 butikker i Norge. Det ville tage mange år at bygge noget tilsvarende op på egen hånd. John Gilbert Helgeland og John Heggelund har gjort et godt arbejde med at etablere stærke mærkevarer, baseret på omtrent de samme værdier som vore,” siger han og fortsætter:

”DK Companys store styrke er, at vi er ejet af fire kræmmere, der tænker ens, med samme platform men med forskellige spidskompetencer. Noget som gør, at vi er fleksible og tilpasningsdygtige. Vi er hele tiden hands on og vil være der det sker uden at blive for toptunge med for meget administration,” lyder det fra Jens Poulsen.

”Udviklingen af de forskellige mærker og koncepter sker bedst ved at partnerne deltager. Derfor er det vigtigt at nordmændene selv kan bestemme, hvad der skal ske i Norge. Det er vigtigt at beholde den entusiasme og kultur, der præger de forskellige konceptr og ikke tro, at vi skal styre alt for meget i detaljer fra toppen,” slutter han.

Kilde: Tekstilforum.no
Billeder: B.young