Den unge, tyske onlinegigant Zalando, der netop har gjort deres indtog på det danske marked, kan fremvise en omsætning på 510 mio. euro i 2011. Det svarer til mere end en tredobling sammenlignet med omsætningen på 150 mio. euro i 2010. I opstartsåret 2009 omsatte virksomheden for – relativt anskuet – beskedne seks mio. euro.

Det skriver TextilWirtschaft.de.

Mere end halvdelen af salget er sket på de elleve udenlandske markeder, hvor Danmark, Finland og Polen er nyeste skud på stammen.

“Disse resultater viser en vellykket ekspansion i nye lande og kategorier,” siger Robert Gentz, der er grundlægger og adm. direktør for Zalando.

Selskabet er ikke kun vækstet, hvis man kigger på salg. Også strukturen i virksomheden er under udvikling, og i dag beskæftiger Zalando mere end 1000 medarbejdere i Berlin.


Kilde: TextilWirtshcaft.de
Foto: Zalando