Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Dansk skobrand lancerer minksneakers

Danske Shoe the Bear har i samarbejde med Kopenhagen Fur, Camilla Stærk og Jokeren lanceret en sneaker - og den er lavet i mink.
Danske Shoe the Bear har i samarbejde med Kopenhagen Fur, Camilla Stærk og Jokeren lanceret en sneaker - og den er lavet i mink.

Det danske skobrand Shoe the Bear har begået en sneaker i den tunge luksusklasse. I samarbejde med designeren Camilla Stærk, Kopenhagen Fur og rapperen Jokeren (der er ansigt for Kopenhagen Fur, red.) har Shoe the Bear netop lanceret to forskellige sneakers i vaskeægte mink.

Mini-kollektionen med de to par sneakers er begge udvendigt beklædt med minklæder ligesom de er kantet med barberet, sort minkpels.

"At arbejde sammen med et team bestående af Camilla Stærk, Kopenhagen Fur og Jokeren har været en fornøjelse med højt til loftet. Selve projektet og de sneakers, der er kommet ud af det, er af en anden verden,” siger Thomas Frederiksen, kreativ direktør i Shoe the Bear, til FashionForum.dk.
[[addon]]
Eksklusive sko
Skoene bliver kun lavet i 40 par, hver med sit individuelle nummer. Prisen ligger på 10.000 kr. og de bliver håndlavet i Portugal.

”Når man har et prisleje, der hedder 10.000 kr. pr. sko, er der ikke behov for at gå på kompromis med nogle af detaljerne, og det er en befrielse at få lov til at give den fuldstændig gas," lyder det fra Thomas Frederiksen.

Skoene bliver kun sat til salg i de fire butikker Colette, Selfridges, The 6th Floor og Beams og kan erhverves fra august 2012.

Billeder: Pelssneakeren skabt af Shoe the Bear i samarbejde med Kopenhagen Fur, Camilla Stærk og Jokeren.