Seminar: Sælg online til 83 millioner tyskere
Se mulighederne syd for grænsen. Potentialet er enormt, lyder det i invitation til seminar fra Foreningen for Dansk Internethanddel, FDIH.Se mulighederne syd for grænsen, potentialet er enormt, lyder det i invitation til seminar fra Foreningen for Dansk Internethanddel, FDIH.
De 83 millioner tyske forbrugere er endelig begyndt at e-handle i stor stil, men ligger endnu ikke på niveau med danskerne. De kommer naturligvis fra et lavere niveau, men kan igennem de senere år fremvise vækstrater på omkring 15 % og markedet udgør nu omkring 335 mia. kr., lyder det i invitationen.
Workshoppen afholdes d. 28. august i Aarhus og d. 29. august i København.
Den totale andel af e-handels salget i Tyskland er stadig på et relativt lavt niveau, derfor er det interessant for danske e-handlere at komme i gang nu, inden det tyske markedet konsoliderer sig.
Derfor sætter FDIH og Dansk Tysk Handelskammer fokus på, hvordan man kommer i gang og hvordan man undgår de fleste klassiske fejl, når man vil sælge og lave forretning i Tyskland.
Deltagelse er gratis for medlemmer af FDIH og Dansk-Tysk Handelskammer.
Som medlem af Dansk-Tysk Handelskammer skal du vælge "ikke-medlem" og indtaste ordet "Handelskammer" i rabatkodefeltet. Vælg fakturabetaling, men se bort fra det beløb, der står som faktureringsgebyr. Det opkræves ikke.
Deltag på workshoppen hvis du vil vide:
– Hvilke typer af e-handlere der kan drage fordel af at gå ind i Tyskland
– Hvordan service bliver og skal håndteres i Tyskland
– Hvordan du med enkle midler kan udnytte basal viden om den tyske forbruger
– Fordele og ulemper ved at etablere / ikke etablere sig i Tyskland
– Hvordan logistik kan håndteres direkte fra dit danske lager
– Hvordan du kan omstille din forretning til at blive klar
Hvem bør deltage:
E-handlere og medarbejdere med ansvar for udvikling/innovation bør deltage i dette seminar.
Workshoppen er lavet i samarbejde med Dansk-Tysk Handelskammer
Program
12.30 Velkommen, Ved FDIH
12.45 Tyskland nu. Den generelle udvikling i Tyskland. Hvordan er udviklingen i forbrug, samfund og erhvervsliv.
13.00 E-handel i Tyskland. Hvordan er den typiske tyske e-handler, og hvordan er konkurrencesituationen på det tyske e-handelsmarked.
13.50 Etablering eller ikke etablering. Skal du etablerer din virksomhed i Tyskland eller ej ?
Hør om de vigtige overvejelser, du bør gør dig:
– Skat og moms
– Forbruger lovgivning og forpligtigelser
– Markedsføringslovgivning
– Retspraksis
– Minimums krav som skal være opfyldt
14.20 Logistik og service på det tyske markedet
– Løsninger med afsæt i dansk lager
– Outsourcing call center og lagerhotel
– Returvarer
14.50. Sprog, tone og stil på tyske websites
Det siger sig selv, at man skal tilpasse sit website til det lokale marked man gerne vil tilbyde sine ydelser overfor. I Tyskland er der om muligt endnu flere krav til webshoppen, som skal være på plads, for at den kan fremstå helt lokalt og tysk i sit udtryk.
15.10 Pause
16.15 Cases. Danske e-handlere som har etableret sig på det tyske marked – hør deres erfaringer og undgå de mest almindelige faldgrupper.
16.15 Break-out session. Kom i direkte dialog og stil spørgsmål til nogle af de mange eksperter i mindre grupper eller en-til-en.
16.30 Tak for i dag
FDIH forbeholder sig ret til ændring i programmet.
Tilmeld dig til arrangementet i Aarhus her.
Tilmeld dig til arrangementet i København her.