Deltag i WEARs seminar ”Dansk mode på nye markeder” og lær mere om, hvordan du gør dit fashion-brand stærkere og rammer kunderne i for eksempel Brasilien, Japan og Kina.

Markedet for mode-brands er tredoblet i de seneste 20 år, og det har skærpet konkurrencen. Kun stærke brands, som fortæller en autentisk og utvetydig historie, bliver seriøse spillere globalt.

Er du i tvivl om, hvordan du får sat dit brand øverst på den internationale dagsorden? Vil du gerne have et indblik i de markeder, som rykker hurtigt i øjeblikket? Og er du interesseret i at høre, hvad kunderne i bl.a. Brasilien, USA, Japan og Kina forventer at dig? Så er det nu, du har muligheden.

Meld dig til WEARs seminar ”Dansk mode på nye markeder” og lær, hvordan du løfter dit brands identitet til internationale højder.

Program:
9.00
Velkommen v. Torben E. Hoffmann Rosenstock, sekretariatschef WEAR

09.05 – 10: Lær fra de store
Vi ser på de konkrete udfordringer dansk mode og livsstil står over for, som spillere på et dynamisk internationalt marked hvor Identitet og kultur høre uløseligt sammen. Hvad er vores kultur og hvad kan vi tilbyde et kræsent globalt marked. Har vi produkterne og har vi stærke nok brands? Hvem, og hvor, er kunderne lige nu og i fremtiden og hvilken type konkurrenter og konkurrence er der. Vi ser på en række brands fra bl.a. Sverige, UK og Japan, som er brudt igennem internationalt, bl.a. Acne, Topshop, Uniqlo, mfl.

Allan Richard Kruse, Spandet And Partners

10-11: It’s All In the Detail
Vi gennemgår de vigtigste overvejelser man som fashion brand bør gøre, hvis man for alvor vil opruste til international konkurrence. Succesfulde brands formår at differentiere sig og være relevante for deres kunder. De er autentiske og personlige og aldrig i tvivl om hvem de er. Det betyder at de kan fortælle deres historie højt og klart og lade den kommer til udtryk på alle kontaktpunkter – i butikkernes indretning, på wrapping, neck labels og brandbooks, på hele servicekonceptet og prissætningen og selvfølgelig i selve designet og i kollektionerne. Vi ser på fantastiske brandidentiteter indenfor både fashion og lifestyle og gennemgår de strategiske overvejelser der har ligger bag udviklingen af identiteterne for bl.a. Noma, Bruuns Bazaar og japanske Tasaki.

Jasmi Bonnén, partner og CEO hos designbureauet Kontrapunkt
Svante Lindeburg, partner og brandstrateg hos Kontrapunkt

Seminaret finder sted i Børsbygningen d. 30. august 2012 kl. 9.00 – 11.00. Arrangementet er gratis.

Tilmelding: Senest den 28. august 2012 thr@danskerhverv.dk.
Antallet af pladser er begrænset, så først til mølle-princippet gælder.

For yderligere oplysninger om arrangementet kontakt sekretariatschef i Dansk Erhverv og WEAR, Torben E. Hoffmann Rosenstock, på tlf. 41316010 eller thr@danskerhverv.dk.