DK Company sælger fra
Organisationen trimmes yderligere med salg af en række brands fra DK Classic og DK KidsSom FashionForum.dk tidligere har skrevet en række artikler om, var der i april omrokering blandt to af den danske modebranches store spillere. DK Company købte nemlig en række brands fra BTX Group og solgte selv efterfølgende nogle brands fra.
Men fokuseringen og opstramningen af produktporteføljen hos DK Company er ikke færdig. For nu fortsætter koncernen med at sælge en række brands og nedlægge et børnetøjsmærke. Det skriver Habit.se.
For at trimme brandporteføljen sælger DK Company derfor en række mærker med mindre omsætning, der indgår i divisionerne DK Classic og DK Kids. Pardon, Choise og Liva sælges til Claus Bentzen, som indtil nu har været medarbejder i DK Company og chef for DK Classic.
Brands4Kids, med base i Herning, erhverver børnemærkerne Minymo, Tinyminymo og børneaccessoriesmærket Gaia & Ko. Brands4Kids består blandt andre af Pippi og CeLaVi.
Overtagelserne sker respektivt d. 1. juni og d. 15. juni.
Mærkerne Kello, Blue Willi’s og Creamie sælges ikke, mens Fransa Kids nedlægges helt.
"Med det interne salg til Claus Berntzen sikrer vi rutiner og kontinuitet i de klassiske mærker og vi er glade for, at samtlige brands kommer til atleve videre med det nervær og fokus, som de fortjener," siger Jens Poulsen, adm. direktør i DK Company.
DK Company A/S’ fokus vil fremover være på mærker med større omsætning – også volumenmæssigt – med købet af brands som Blend, Fransa, b-young og Gestuz fra BTX Group. Disse brands indgår i DK Company-koncernen fra 1. juli. Det forventes, at de nye mærker vil øge omsætningen med 1,5 mia. kr.
Kilde: Habit.se
Billeder: Pardon