Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Økonomi

Burberry-profit stiger 24,9 pct.

Alle produktkategorier i alle regioner har oplevet dobbelt-cifret vækst. Det betyder stærke tal i Burberry Gruppens regnskab.
Alle produktkategorier i alle regioner har oplevet dobbelt-cifret vækst. Det betyder stærke tal i Burberry Gruppens regnskab.

At der stadig er fremgang i luksusmoden er Burberry et godt eksempel. Burberry-gruppens helårsprofit steg med 24,9 pct. til 265,4 mio. pund på baggrund af dobbelt-cifrede salgstal på tværs af alle produktkategorier og regioner. Det skriver Women’s Wear Daily.

Salget, for regnskabsåret der slutter 31. marts, steg 23.7 pct. til 1,86 mia. pund, hvor især Asien- og Stillehavsregionen træder frem med en drivkraft på 37 pct. af al omsætning. Ikke-beklædning – og især store lædervarer – stod for 39 pct. af omsætningen. Burberry melder selv ud, at overtøj og store lædervarer stod for halvdelen af al omsætning i perioden.

”Et intenst fokus fra vores globale teams på business, brand og kultur de seneste år har resulteret i et stærkt fundament på tværs af kanaler, regioner og produkter,” siger adm. direktør Angela Ahrendts.

”Mens vi fortsat er opmærksomme på det eksterne miljø, vil vi fortsætte med at investere i front-end muligheder i vores brand, digitale såvel som detailstrategier, for at fremdrive en vedvarende, profitabel vækst og et vedvarende langvarigt forbrugerengagement.”

Virksomheden meleder selv ud, at kapitaludgifterne i indeværende år vil nå omkring 180-200 mio. pund, med et stærkt fokus på store flagskibsbutikker. Nye åbninger er planlagt i Chicago, på Regent Street i London og Pacific Place, Hong Kong.



Kilde: Women’s Wear Daily
Billede: Burberry