Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Birger Christensen dropper e-butik

Siden sidste år har luksushuset Birger Christensen forsøgt at sælge dyrt tøj på internettet. Men for ringe omsætning og knirkende samarbejde med leverandørerne gør, at e-butikken nu droppes.
Siden sidste år har luksushuset Birger Christensen forsøgt at sælge dyrt tøj på internettet. Men for ringe omsætning og knirkende samarbejde med leverandørerne gør, at e-butikken nu droppes.

Siden sidste år har luksushuset Birger Christensen forsøgt at sælge dyrt tøj på internettet. Men for ringe omsætning og knirkende samarbejde med leverandørerne gør, at e-butikken nu droppes. Det skriver Berlingske.

”Vi kunne blandt andre ikke få Prada med. Mange af de store mærker har ikke en klar e-handelsstrategi,” siger direktør Jens Birger Christensen til dagbladet.

Planen var at e-butikken skulle have et bredt og dybt sortiment, med nogle af butikkens helt store internationale mærker som Ralph Lauren, Prada og Céline.

”Vi fik nogle principielle tilkendegivelser om, at de var klar, men da det kom til stykket, var de alligevel ikke helt klar. Og i sidste ende er det dem, der ejer varemærket, som styrer spillet,” forklarer han.

Webshoppen var ellers del af en strategisk plan, der skulle sikre det kendte københavnske luksushus nye markedsandele i Danmark. Eftersom der er mange jyske kunder, ville det give dem en lettere adgang til varerne oplyser Jens Birger Christensen. Han afviser samtidig, at investeringen i webshoppen har været halvhjertet.

Han forklarer endvidere at Birger Christensen har investeret omkring 800.000 kr. på at få webshoppen på benene og at der især har været store udgifter forbundet med at have personale til at besvare og administrere henvendelser.

”Vi havde svært ved at have de rette størrelser på lager, når der pludselig var rift om en størrelse 38 eller 42. Det begyndte at koste at have et højt serviceniveau,” siger direktøren og peger på, at en ny satsning kan være nogle år ude i fremtiden.

”Jeg ved, at onlinehandel fremadrettet bliver vigtig i dansk detailhandel. Så om tre, fire eller fem år vil vi prøve igen.”

Kilde: Berlingske
Billede: Prada