NICE lancerer international kampagne
Bevægelsen i retning af en mere bæredygtig modebranche er for længst begyndt. Den tiltog massivt med Copenhagen Fashion Summit 2012, og nu kulminerer den med lanceringen af onlinekampagnen “Be NICE – Help the world of fashion”.
Bevægelsen i retning af en mere bæredygtig modebranche er for længst begyndt. Den tiltog massivt med Copenhagen Fashion Summit 2012, og nu kulminerer den med lanceringen af onlinekampagnen “Be NICE – Help the world of fashion” – en videokampagne, der skal højne forbrugerbevidstheden og hjælpe modekunderne til at træffe de rigtige bæredygtige valg.
Det er det nordiske samarbejde Nordic Fashion Association og NICE, det bæredygtige projektinitiativ under Danish Fashion Institute, der lancerer kampagnen, som forhåbentlig fører til, at der dannes et community som kan begynde den bevægelse, organisationerne ønsker at skabe i branchen med fokus på samfundsansvar og bæredygtighed.
Adm. direktør i Danish Fashion Institute og Nordic Fashion Association Eva Kruse fortæller i dag kl. 12.45 om projektet direkte på den amerikanske nyhedsstation CNN. I en pressemeddelelse fortæller hun allerede nu:
”Vi håber, at modeindustri, NGO’er og eksperter vil tilslutte sig bevægelsen og hjælpe os med at skabe større bevidsthed om både udfordringer og løsningsmuligheder. Det vil bidrage til at bedre den skadelige indvirkning mode har på mennesker og vores planet,” siger direktøren.
Se lige her, hvordan du kan gøre dit til den gode sag.
Første skud på NICE-kampagnetræet kan du se lige her: