Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Bæredygtighed

Bæredygtig mode er reglen – ikke undtagelsen

Det internationale analyse- og revisionshus Deloitte er på podiet ved Copenhagen Fashion Summit 2012. Her er man i fuld gang med at gennemføre en omfattende rapport, der skal identificere de bæredygtige trends, der gør sig gældende lige nu over hele verden.
Det internationale analyse- og revisionshus Deloitte er på podiet ved Copenhagen Fashion Summit 2012. Her er man i fuld gang med at gennemføre en omfattende rapport, der skal identificere de bæredygtige trends, der gør sig gældende lige nu over hele verden.

Det internationale analyse- og revisionshus Deloitte er på podiet ved Copenhagen Fashion Summit 2012. Her er man i fuld gang med at gennemføre en omfattende rapport, der skal identificere de bæredygtige trends, der gør sig gældende lige nu over hele verden.
 
En del af survey-resultaterne foreligger allerede, fortæller Nick Main, der er global leder for Deloittes serviceafdeling for bæredygtighed og klimaforandringer: 
 
Flere køber bæredygtigt
”Vi kan blandt andet se, at flere og flere, der køber med bæredygtighed i baghovedet, ikke betaler mere for produkterne. Det er en udvikling, hvor det kan blive farligt for virksomhederne ikke at være på ’den rigtige side’,” forklarer han med henvisning til, at bæredygtighed med tiden bliver normen frem for undtagelsen – og det er en udvikling, der går hurtigt i en globaliseret verden:
 
”Vi befinder os i en tæt sammenfattet verden, hvor det bliver vigtigere og vigtigere for virksomhederne at holde sig ordentlige.”
 
Roadmap og best practice
Den færdige survey skal gerne resultere i en management-model under UN Global Compact, men alle kan bruge resultaterne, understreger Nick Main:
 
”Der er store muligheder i forbindelse med forbrugerinvolvering. Resultaterne af surveyen skal gerne give os mulighed for at lære af andre virksomheders best practice – både i modeindustrien og andre industrier. Den (surveyen, red.) giver en ide om, hvor du står i forhold til andre virksomheder, og giver desuden industrien et roadmap til at forstå, hvor vi bevæger os hen.”
 
Deltag selv i undersøgelsen lige her – du kan vinde en Ipad.