PPR i flot første kvartal
PPR's øgede indtjening holdes oppe af luksusbrands som Yves Saint Laurent, Gucci og Alexander McQueen.Den franske luksusgruppe PPR melder om en vækst på 15.4 pct. i indtjeningen i årets første kvartal. Den øgede omsætning holdes især oppe af gruppens luksusmærker som Gucci, Yves Saint Laurent og Bottega Veneta, da både sportsbrandet Puma og retaileren Fnac trækker nedad i PPRs vækst. Det skriver Women’s Wear Daily.
Indtjeningen hos PPR nåede 3.26 mia. euro, i årets tre første måneder til og med 31. marts, mod 2.82 mia. euro i samme periode sidste år. Det er en stigning på 7.9 pct. i sammenlignelige tal.
Luksusafdelingen, som også inkluderer brands som Balenciaga, Alexander McQueen og Stella McCartney stod i dette år for en indtjening på 1.46 mia. euro i modsætning til 1.13 mia. euro i samme periode sidste år – en stigning på 29.1. pct.
Salgstallene kommer i hælene på tal fra LVMH Moët Hennesy Louis Vuitton-gruppen, der oplevede en stigning i salget på 25.4 pct. i første kvartal, mens indtjeningen hos Burberry steg med 16.1 pct. i dens regnskabsmæssige fjerde kvartal, der sluttede 31. marts.
”PPR har overordnet præsteret på meget tilfredsstillende vis i det første kvartal af 2012. Vores luksusbrands har endnu engang vist stærk vækst i alle geografiske områder, mens vores sport- og livsstilsafdeling fortsætter med at bevæge sig fremad,” lyder det fra François-Henri Pinault, bestyrelsesformand og adm. direktør i PPR.
”Dette styrker vores tro på PPR’s mulighed for at levere endnu et år med stor vækst i indtjeningen, kombineret med vækst i både de operative og finansielle præstationer i 2012,” tilføjer han.
Det overordnede salg skal især ses i lyset af en markant vækst i nogle af verdens voksende økonomier, som nu står for 37 pct. af indtjeningen i PPR’s kerne luksus- samt sport- og livstilsafdelinger. I den forbindelse står kunder fra Kina for 60 pct. af salget af nogle af Guccis butikker i Vesteuropa.
Kilde: WWD
Billede: Yves Saint Laurent SS12-kampagne.