Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Økonomi

PPR i flot første kvartal

PPR's øgede indtjening holdes oppe af luksusbrands som Yves Saint Laurent, Gucci og Alexander McQueen.
PPR's øgede indtjening holdes oppe af luksusbrands som Yves Saint Laurent, Gucci og Alexander McQueen.

Den franske luksusgruppe PPR melder om en vækst på 15.4 pct. i indtjeningen  i årets første kvartal. Den øgede omsætning holdes især oppe af gruppens luksusmærker som Gucci, Yves Saint Laurent og Bottega Veneta, da både sportsbrandet Puma og retaileren Fnac trækker nedad i PPRs vækst. Det skriver Women’s Wear Daily.

Indtjeningen hos PPR nåede 3.26 mia. euro, i årets tre første måneder til og med 31. marts, mod 2.82 mia. euro i samme periode sidste år. Det er en stigning på 7.9 pct. i sammenlignelige tal.

Luksusafdelingen, som også inkluderer brands som Balenciaga, Alexander McQueen og Stella McCartney stod i dette år for en indtjening på 1.46 mia. euro i modsætning til 1.13 mia. euro i samme periode sidste år – en stigning på 29.1. pct.

Salgstallene kommer i hælene på tal fra LVMH Moët Hennesy Louis Vuitton-gruppen, der oplevede en stigning i salget på 25.4 pct. i første kvartal, mens indtjeningen hos Burberry steg med 16.1 pct. i dens regnskabsmæssige fjerde kvartal, der sluttede 31. marts.

”PPR har overordnet præsteret på meget tilfredsstillende vis i det første kvartal af 2012. Vores luksusbrands har endnu engang vist stærk vækst i alle geografiske områder, mens vores sport- og livsstilsafdeling fortsætter med at bevæge sig fremad,” lyder det fra François-Henri Pinault, bestyrelsesformand og adm. direktør i PPR.

”Dette styrker vores tro på PPR’s mulighed for at levere endnu et år med stor vækst i indtjeningen, kombineret med vækst i både de operative og finansielle præstationer i 2012,” tilføjer han.

Det overordnede salg skal især ses i lyset af en markant vækst i nogle af verdens voksende økonomier, som nu står for 37 pct. af indtjeningen i PPR’s kerne luksus- samt sport- og livstilsafdelinger. I den forbindelse står kunder fra Kina for 60 pct. af salget af nogle af Guccis butikker i Vesteuropa.

Kilde: WWD
Billede:
 Yves Saint Laurent SS12-kampagne.