Den største tøjforhandler i Japan, Fast Retailing, fortsætter med at udvide, med en ny Uniqlo-flagskibsbutik i San Fransisco. 

Dette bliver den første Uniqlo butik uden for New York og den fjerde i rækken på det amerikanske marked, skriver epn.dk.

Uniqlo indtrådte på det amerikanske marked for første gang I 2006, på Manhatten I New York, og sidenhen har to andre butikker fulgt efter i den amerikanske storby, skriver Japan Today.

“Vi er meget glade for at kunne åbne vores første Uniqlo butik på den amerikanske vestkyst her i San Francisco. Den nye butik er en del af vores langsigtede strategi om at ekspandere vores tilstedeværelse i hele USA,” fortæller Tadashi Yanai, bestyrelsesformand for Fast Retailing til Japan Today.

Den nye flagskibsbutik vil strække sig over 2.700 kvadratmeter, og er dermed kun halv så stor, som den gigant Uniqlo-butik, som Fast Retailing åbnede i sidste måned i Tokyo, der er på 4.950 kvadratmeter og spredt ud på 12 etager.

Fast Retailing omsatte sidste år for 55,8 mia. kr. (820 mia. yen). Selskabet havde ved udgangen af 2011 843 Uniqlo-butikker i Japan og 181 på andre markeder. I alt havde koncernen 2.088 forskellige butikker på globalt plan.

Kilde: www.epn.dk