Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Noa Noa satser på den digitale vækst

Noa Noa har hyret både web- og reklamebureau til at stå for en helt ny digital satsning. Satsningen skal ses i lyset af et ønske om at vækste i Europa.
Noa Noa har hyret både web- og reklamebureau til at stå for en helt ny digital satsning. Satsningen skal ses i lyset af et ønske om at vækste i Europa.

Noa Noa har hyret både web- og reklamebureau til at stå for en helt ny digital satsning. Satsningen skal ses i lyset af et ønske om at vækste i Europa.

Efter en bureaurunde, hvor der især blev lagt vægt på brand- og forretningsforståelse, blev det konstellationen af webbureauet webdanmark.com og reklamebureauet Sunrise, der løb med projektet.

De to bureauer, der for kort tid siden vandt FONAs e-handelsprojekt, kan nu skrive endnu et fælles projekt på kundelisten. Parterne skal i samarbejde udvikle Noa Noas digitale strategi og implementere en international e-handelsløsning, og netop partnerskabet gjorde udfaldet i valget af leverandør.

”Som brand er design og udtryk uhyre vigtigt for os, og derfor ramte partnerskabet mellem webdanmark.com og Sunrise, og det løsningsforslag de præsenterede os for, lige ned i vores behov for at få udviklet en digital platform, der både i form og funktion fungerer optimalt,” fortæller Jan Madsbøll Wenneke, e-commerce manager hos Noa Noa, i en pressemeddelelse.

Den nye e-handelsplatform understøttes af en styrket online marketing indsats, og her bliver det Sunrises opgave at skabe det grafiske udtryk og webdanmark.coms opgave at trække trafik og konverteringer gennem annoncering, søgemaskineoptimering og revitalisering af Noa Noas kundeklub.

Europæiske vækstambitioner
Den digitale satsning skal bl.a. hjælpe Noa Noa med at realisere vækstplanen for det Europæiske marked, og i første omgang handler det om at øge omsætningen i de skandinaviske lande, og herefter de øvrige markeder:

”At starte et internationalt e-handelsprojekt op fra bunden kræver, at vi træffer de rigtige beslutninger lige fra start, og her gav det os en tryghed, at webdanmark.com har en række gode referencer fra virksomheder i vores branche. Derudover var de realistiske i deres tilgang til vores projekt og dets forretningsmæssige potentiale, og det passer ret godt til den måde, vi arbejder på hos Noa Noa,” fortæller Jan Madsbøll Wenneke.

For at sikre optimale arbejdsgange omkring e-handelsværdikæden og lette arbejdet med de mange og hyppigt skiftende styles, integreres løsningen med virksomhedens ERP-system. Optimering af de interne processer omfatter derudover distribution og lagerhotel, hvor løsningen integreres ud mod Noa Noas fulfillment partner, Prime Cargo.