Fremgangen skyldes flere egne butikker og et smallere udbud. Det skriver Habit.se.

2011 blev et rekordår med en omsætning på 528 mio. og et resultat på 77 mio. kr. før skat.

”Vi er meget stolte over, at det går så godt. Vi har haft en løbende opgang de seneste tre år, og lige nu vokser vi på alle vore markeder,” siger adm. direktør Jon Abrahamsson til Dagens Industri.

Nu sigter virksomheden på en vækst på mindst 10 pct. og på at åbne flere butikker. Filippa K satser på at have passeret 50 butikker ved udgangen af 2012.

Fokus ligger på nuværende markeder i Skandinavien og Nordeuropa, mens satsninger i USA og Asien må vente.

”Selvfølgelig kan det være lokkende at sigte mod markeder, hvor der sker en masse, men det gælder om ikke at tage for store risici. Vi satser på en vedvarende vækst og for nærværende år, er vi ikke forberedt på den type global ekspandering,” siger Jon Abrahamsson.

Kilde: Habit.se. 

Billeder: Filippa K.